به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ علی طالبی رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور با اعلام این مطلب گفت: مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور معتقد است پاسخگویی و مسئولیت پذیری و شفافیت در عملکرد و استفاده از ظرفیت مردم و نهادهای مردمی در مدیریت کشور از ویژگی های نظام اداری سالم و متعالی است.
وی گفت: براین اساس با رویکرد مطالبه گری از مسئولان در قبال وظایف و اختیارات قانونی و در راستای اجرای دقیق قوانین و مقررات، اولویت های ابلاغی رئیس جمهور به وزارتخانه متبوع و دستورات مقام عالی وزارت، اولویت های اجرایی دوازده گانه سال 97 مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور تعیین و ابلاغ شده است.
طالبی پیگیری تحقق شعار سال و فرمایش مقام معظم رهبری، درخصوص حمایت از کالای ایرانی و نظارت بر اجرای بخشنامه معاون اول رئیس جمهور و بخشنامه وزیر کشور را از مهم ترین اولویت های این مرکز نام برد و افزود: نظارت مستمر بر اجرای دقیق حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع در نظام اداری، نظارت بر اجرای قوانین مرتبط با ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله نظام مند با فساد نظارت بر ارائه آسان، به موقع و کم هزینه خدمات عمومی و دولتی به شهروندان، نظارت بر شفاف سازی و استاندارد سازی فرایندهای اجرایی از طریق توسعه دولت الکترونیک و دولت همراه، نظارت بر استقرار میز خدمت به ارباب رجوع بصورت الکترونیکی و حضوری، برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی (عمومی و اختصاصی) و توانمندسازی مدیران و کارشناسان بویژه بازرسان و ارزیابان عملکرد، تشکیل تیم ها و هیأت بازرسی و انجام بازرسی های تقویمی منظم براساس چارچوب های روشمند بازرسی، ارتقاء نظام مدیریت عملکرد وزارت کشور و ارزیابی یکپارچه و جامع صف و ستاد، پیگیری و نظارت بر ارتقاء سطح مهارتها، پیش بینی، کاهش آسیب پذیری زیرساخت ها ، تقویت قدرت واکنش سریع و بازگشت به شرایط عادی کسب و کار در مواقع بحران، راهبری و ارتقاء اثر بخشی فرایند رسیدگی و پاسخگویی به شکایات در وزارت کشور (صف و ستاد) و بکارگیری ظرفیتهای علمی دانشگاهی و حوزوی و شیوه های نوین برای اجرای مطلوب و موثر وظایف مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور، اولویتهای اجرایی این مرکز در سال جدید است.
وی شعار سال 97 این مرکز را پیشگیرانه در برنامه، اصلاح گرانه در عمل و مقتدرانه در اجرای قانون بیان کرد و افزود : برای دستیابی به اولین هدف یعنی بهبود عملکرد وزارت کشور، برنامه راهبری و ارتقاء سامانه جامع مدیریت عملکرد وزارت کشور، تدوین و بازنگری شاخصهای اختصاصی ارزیابی عملکرد، پایش و ارزیابی سالانه عملکرد ستاد، استانداریها و فرمانداریها، ارتقاء سامانه الکترونیکی مدیریت عملکرد وزارت کشور و تربیت 100 نفر ارزیاب حرفه ای و بازرس ویژه برای وزارت کشور و استانداریها در دستور کار خواهد بود.
طالبی برنامه استقرار و راهبری سامانه پایش و نظارت مستمر بر رعایت حقوق شهروندی در نظام اداری، پایش سالانه عملکرد ستاد، استانداریها، فرمانداریها و بخشداریها در اجرای حقوق شهروندی درنظام اداری، استقرار سامانه الکترونیکی نظارت و ارزیابی صیانت از حقوق شهروندی در نظام اداری وزارت کشور، برنامه راهبری و ارتقاء سامانه الکترونیکی پاسخگویی به شکایات، ارتقاء سامانه الکترونیکی پاسخگویی به شکایات وزارت کشور، راهبری مستمر سامانه الکترونیکی دریافت شکایات وزارت کشور و راهبری مستمر سامانه ارتباطات الکترونیکی مردم و دولت را از جمله محورهای پیش بینی شده برای دستیابی به هدف دوم این مرکز یعنی صیانت از حقوق شهروندان در نظام اداری نام برد.
رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور از ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد در وزارت کشور به عنوان هدف سوم این مرکز در سالجاری نام برد و افزود: برنامه استقرار و راهبری سامانه پایش مقابله با فساد و ارتقای سلامت اداری وزارت کشور، شناسایی گلوگاههای فساد (فعالیتها و فرایندهای فساد خیز) در وزارت کشور و تدوین شاخصهای ارزیابی سلامت، پایش و ارزیابی سالانه وضعیت سلامت اداری و مقابله با فساد در وزارت کشور و استانداریها، استقرار سامانه الکترونیکی نظارت و ارزیابی سلامت اداری وزارت کشور، برنامه راهبری و ارتقاء سامانه بازرسی وزارت کشور (استانداریها، فرمانداریها و شهرداریها)، استقرار سامانه الکترونیکی ثبت و پیگیری گزارشات بازرسی وزارت کشور و انجام بازرسیهای دوره ای و موردی و ارائه گزارش به مبادی ذیربط در دستور کار خواهد بود.