اتاق بازرگانی اصفهان درصدد توسعه خدمات گردشگری با هدف جذب گردشگران چینی به مقصد اصفهان است.
محمدرضا رجالی، هدف گذاری این کمیسیون را جذب سالانه 500هزار گردشگر چینی به اصفهان دانست و افزود: همراهی بخش خصوصی با بخش دولتی در توسعه صنعت گردشگری اصفهان بسیار اثرگذار و تسهیل کننده است.
رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان اصفهان هم در این نشست با تشریح جذابیت اصفهان برای گردشگران خارجی گفت: جذب گردشگران خارجی و توسعه روابط اقتصادی این استان با دیگر کشور ها در اولویت فعالیت های دفتر نمایندگی این وزارتخانه در استان اصفهان است.
علیرضا سالاریان، اصفهان را شهری با ظرفیت بالای جاذبه گردشگری دانست و گفت: سالانه 100میلیون چینی سفر خارجی دارند که 50 میلیون این گردشگران به سمت غرب آسیا، اروپا و آمریکا سفر می کنند و اصفهان می تواند بخشی از این ظرفیت را جذب کند.
وی خواستار برنامه ریزی استان اصفهان در جذب 500هزار گردشگر چینی در سال شد و گفت: چین بازار جدید گردشگری جهان به شمار می آید و به سبب حجم بالای گردشگر می تواند یکی از مهمترین هدف های گردشگری استان اصفهان باشد.
رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان اصفهان، بازاریابی و تبلیغات را مهمترین راهکار جذب گردشگران خارجی بویژه چینی ها دانست و گفت: ترکیه سالانه 200میلیون دلار برای معرفی این کشور در رسانه های گروهی و نمایشگاه ها و استان اصفهان برای جذب گردشگر خارجی لازم است عمده بودجه خود را در بخش بازاریابی هزینه کند.
کاووس مسعودی عضو اتحادیه آژانس داران اصفهان هم در این نشست تخصصی گفت: بیش از 20 آژانس در اصفهان در زمینه جذب گردشگر خارجی فعالیت می کنند و بورکراسی اداری مهمترین چالش پیش روی این آژانس هاست.