همایش و جشنواره کشوری کودکان با نیازهای خاص در دانشگاه فرهنگیان اصفهان به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ در این همایش دو روزه متخصصان و پژوهشگرانی از دانشگاه ها و مراکز علمی سراسر کشور در مورد آخرین دستاوردهای اختلالات یادگیری، آگاه سازی خانواده ها، کودکان پیش فعال، اختلالات عاطفی و ناتوانایی جسمی بحث و تبادل نظر کردند.
دبیر علمی این همایش گفت: از 120مقاله مقاله رسیده دبیرخانه همایش 33مقاله به صورت سخنرانی و 32مقاله دیگر نیز به صورت پوستر درهمایش ارائه شد.
یدالله صفری افزود: سه سال اول زندگی دوره رشد است و زمانی آموزش کودکان با نیازهای خاص را شروع میکنیم که کودک دوره طلایی زندگی خود را پشتسر گذاشته است.
وی گفت: آموزش زودهنگام نیازمند به ابزارهای غربالگری و تشخیص است که تلاشهایی مانند هنجار کردن مقیاس تشخیص رفتارهای سازشی در حال انجام است و آموزش آمادگی و ورود به مدرسه نیاز به هنجاریابی و بازبینی دوباره دارد.
صفری افزود: پردیس شهید باهنر اصفهان قطب آموزشی کودکان با نیازهای خاص در کشور شناخته شده است که باید برای تدوین گرایشهای مختلف آموزش کودکان با نیازهای خاص و کارشناسی ارشد آن برنامهریزی کرد.
وی گفت: 2تا3 درصد از کودکان جامعه با اختلالات یادگیری و پیش فعالی روبرو هستند که با مداخلات زود هنگام و تشخیص به موقع قابل درمان هستند.