وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آموزش عالی مصرفکننده تولیدات و فرآوردههای تحول و ارتقاء در علوم انسانی است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصور غلامی در شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بازنگری ۱۱۰ برنامه درسی و تدوین ۷۲ برنامه تحول یافته افزود: تربیت اعضای هیأت علمی توانمند برای تدریس سرفصلهای بازنگری شده یک گام مهم است که باید برای آن برنامهریزی شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: زحمات زیادی کشیده شده و نتایج خوبی هم حاصل شده و امیدواریم با همکاری همه دستگاههای این جریان استمرار پیدا کند.
غلامعلی حداد عادل نیز در سخنانی گفت: انقلاب اسلامی به عنوان پیشزمینه تحقق تمدن نوین اسلامی، نمیتواند نسبت به موضوع مهم علوم انسانی بیتفاوت باشد، زیرا تاریخ ۴ سده اخیر غرب نشان میدهد که علوم انسانی غربی در یک زمینه منقطع از وحی و الهیات اصیل رشد و نمو کرده و از این منظر تفاوت اساسی با نگاه اسلام به علوم انسانی دارد.
وی افزود: بارها گفتهایم و تکرار میکنیم که تحول و بازنگری در علوم انسانی بدون همکاری و هماهنگی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ممکن نیست.
حدادعادل گفت: با توجه به سیاست وزارت علوم در اعطای اختیارات بیشتر به دانشگاهها، تقاضا داریم ۱۶ رشته درسی بازنگری شده از حیطه برنامهریزی دانشگاهها مستثنی شود و همچنین در نشستهای فصلی رؤسای دانشگاهها، وقت مناسبی برای تشریح دستاوردها، برنامهها و اقدامات شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی نیز تخصیص یابد.
وی افزود: از وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری درخواست داریم تا یک بازرس ویژه با حکم ایشان به منظور بازرسی دقیق از نحوه اجرای برنامههای تحول در علوم انسانی منصوب شود ضمن آنکه مشارکت بیشتر بدنه کارشناسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در روند بازنگری در علوم انسانی نیز لازم است.
منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در پایان این جلسه گفت: نظارت بر روند اجرای مصوبات و برنامهها و بازخورد گیری از این اقدامات لازم است.