معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری: بدون شک تحقق شعار راهبردی سال موجب شکوفایی اقتصاد و رشد اشتغال در کشور خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ؛ سیدابوالفضل رضوی در برنامه «اقتصاد به وقت بهار» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به سال «حمایت از کالای ایرانی» افزود: برنامه ریزی و سیاست گذاری ها در سال پیشرو باید معطوف به تقویت تولید مبتنی بر توان داخلی و حمایت های بی چون و چرا از صنعتگران کشور باشد.وی همچنین اظهارداشت: جدا از این باید جلوی واردات کالاهای مشابه تولید داخلی و در عین حال قاچاق به شدت گرفته شود.معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: حمایت از کالای ایرانی منجر به افزایش اشتغال، جلوگیری خروج ارز از کشور، توسعه صادرات، رشد اقتصادی، تقویت قدرت ارزآوری و بسیاری موارد دیگر در جامعه خواهد شد.وی در ادامه روستاها را کانون تولید و اشتغال دانست و افزود: تحقق شعال سال موجب رشد و بالندگی اقتصاد روستایی می شود.
رضوی بیان داشت: مناطق روستایی و عشایری کشور از توان بالایی در جهت تولید انواع محصولات کشاورزی برخوردارند.
وی تصریح کرد: توسعه زیرساخت ها در روستاها امروز باید به نحوی باشد که کشاورزان با کمترین هزینه محصولات مورد نیاز کشور را تولید و به بازار مصرف عرضه کنند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: تولید در مناطق روستایی و عشایری به هر میزان مقرون به صرفه و اقتصادی باشد به همان میزان و حتی بیشتر تولید و اشتغال روستایی پایدار، امنیت غذایی تامین، وابستگی به خارج کمتر، مهاجرت به شهرها و همینطور روند آهنگ رشد جمعیت حاشیه نشینی در کشور روز به روز روند کاهشی به خود خواهد گرفت.
وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: در سال حمایت از کالای ایرانی باید به مناطق روستایی و عشایری مملکت توجه بیشتر شود.
رضوی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد واحدهای سردخانه ای به میزان کافی از جمله زیر ساخت های اساسی در جهت حمایت از تولیدات کشاورزی و روستایی برشمرد و اظهارداشت: با توجه به پتانسیل بالای مناطق مختلف کشور برای تولید میوه و محصولات غذایی مختلف نیاز به نگهداری این محصولات بیش از پیش احساس می شود.
وی اذعان داشت: احداث سردخانه در ایجاد صرفه اقتصادی بیشتر برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و باغی بسیار قابل توجه و حائز اهمیت است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری یادآورشد: جدا از بحث زیرساخت های اساسی از قبیل ایجاد انبارها، سردخانه ها، توسعه مکانیزاسیون، صنایع فرآوری، تبدیلی و تکمیلی باید به بحث بازاریابی، بازارسازی و بازاررسانی محصولات کشاورزی در مناطق روستایی و عشایری توجه بیشتری شود.