همدلی، همراهی، عطوفت و پشتیبانی عوامل مهمی هستند که طراوت خاصی را برای کار کردن در حوزه استثنایی می بخشند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در مراسم معرفی مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران با بیان اینکه مدارس استثنایی نیاز به رسیدگی و توجه ویژه دارند، گفت: با توجه به برخی محدودیت های اقتصادی و مالی، کارها به نوع مدیریت ربط داشته و اینکه چطور و با چه نگاهی مشکلات را حل کنیم.
میر شفیعی هدف آموزش و پرورش را خدمت رسانی مطلوب به دانش آموزان دانست و خاطر نشان ساخت: نگاه حرفه ای و تخصصی به حوزه استثنایی امری مهم است که با بکار گیری نیروهای مجرب و همکاری سازنده می شود به حل مشکلات پیش رو پرداخت.
میر شفیعی با بیان اینکه ۶۰ درصد نیروهای آموزش و پرورش استثنایی بالای ۲۰ سال سابقه کاری دارند یادآور شد: آموزش و پرورش استثنایی با مدیریت بر نوع کارکرد و با مستند سازی و به کارگیری تجربیات نیروهای با سابقه می تواند رشد آموزشی مطلوب را برای نیروهای جوان تر مهیا کند.
وی مستند سازی تجارب معلمان با سابقه در آموزش و پرورش استثنایی را امری ضروری دانست و متذکر شد: ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش استثنایی باید طوری مدیریت شود که شکاف بین نیروها رعایت شده و تجربیات به نسل جدید معلمان منتقل شود. اگر تعامل بین این نیروها ایجاد شود انتقال تجربه ها به راحتی اتفاق می افتد.
مدیر جدید آموزش و پرورش استثنایی مازندران نیز تعداد نیروهای این حوزه را بالغ بر هزار نیرو ذکر کرد و گفت: دانش آموزان استثنایی مظلوم ترین افراد در جامعه هستند. با یاری خداوند برای این بچه ها کار می کنیم و امیدوارم این امانت را به درستی به نفر بعدی محول کنیم.
سید حسین قاسمی کارکنان حوزه استثنایی را دلسوز ترین و متخصص ترین افراد در آموزش و پرورش دانست و افزود: امیدوارم با توانمندی که در همکاران این حوزه هست بتوانیم از حقوق حقه دانش آموزان دفاع کنیم و آنچه حق این دانش آموزان است با خدمات عالی به آنها ارائه دهیم.
با حکم سید علی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ، سید حسین قاسمی مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران شد. وی پیش از این سرپرستی این اداره را به مدت سه ماه بر عهده داشت.