وزیر راه: سیاست دولت توسعه شبکه ریلی و اتصال آن به بنادر است.
عباس آخوندی با بیان این که این طرح صرفه جویی مصرف انرژی، کاهش تصادفات جادهای و بهبود محیط زیست در پی دارد گفت: این طرح را یک شرکت ایرانی بایک شرکت چینی میسازند.
آخوندی گفت: یکی از مشکلات تامین مالی، تامین ۱۵ درصد سهم ایران بود که مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال ۹۷ اجازه داده است تا این مبلغ از صندوق توسعه ملی تامین بشود.
قرارداد ساخت راه آهن شیراز - بوشهر امضا شد
قرارداد ساخت راه آهن شیراز- بوشهر با یک شرکت چینی به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار امضا شد.
این قرارداد که با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار فارس و مسئولان شرکت چینی امضا شد ۵ میلیارد یوآن چین معادل دو هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان ارزش دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: مسیر ریلی شیراز- بوشهر در مرحله نخست ۲۵۰ کیلومتر است که در مرحله دوم به ۴۵۰ کیلومتر افزایش مییابد.
خیرالله خادمی گفت: این طرح در کریدور جنوب قرار دارد که مطالعات آن به پایان رسیده است و براساس همکاری فاینانسور چینی مبنای برآورد مالی آن براساس فهرست بهای ایران است.
وی گفت: براساس برآورد مشاور سالانه یک میلیون مسافر و ۱۲ میلیون تن بار در این محور انجام خواهد شد.
خادمی گفت: هفت طرح به عنوان اولویت ریلی مطرح است که طول آنها دو هزار و ۲۷۰ کیلومتر است که عموما با فاینانسرهای خارجی به توافق رسیده ایم.
وی گفت: مبلغ برآوردی برای اجرای این هفت طرح ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.