باید افتخارات ملت ایران را ، وارد کتاب های درسی کنیم
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس: باید تصور دانش اموزان از حماسه هشت سال دفاع مقدس، ابتکارات و خلاقیت ها و حماسه ها و همچنین فداکاری، ایثار و ایستادگی باشد.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما سرتیپ پاسدار محمد علی رودکی با اشاره به تعامل پژوهشگاه دفاع مقدس با وزارت آموزش و پرورش گفت: همایش امروز علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شده است،
اظهار داشت: هدف از این همایش، آغاز و شروع یک فرآیند جدید برای انتقال مفاهیم و گنجینه دفاع مقدس به کتاب های درسی نوجوانان و جوانان این کشور است که ۱۳ میلیون دانش آموز را تشکیل می دهند.
وی اضافه کرد : این کار مقدمات و بسترسازی هایی نیاز دارد که شامل نظریه سازی علوم و معارف دفاع مقدس در پژوهشگاه با همکاری سایر مراکز پژوهشی و دانشگاه ها در کشور می شود. قرار است این اقدامات را از طریق سازمان مولفین و سازمان پژوهشی و برنامه ریزی آموزش و پرورش بیش از گذشته وارد کتاب های درسی کنیم.
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ادامه داد: قبلا طبیعی بود که واژه ها و مفاهیم هشت سال دفاع بزرگ ملت بزرگ ایران، جانمایی شود اما دانش آموزان تصویری از یک حماسه سازی از یک ملت در برابر دنیای استکبار آن روز در ذهن خودشان تجسم می کنند اما این باید کامل شود یعنی باید شامل ابتکارات و خلاقیت ها و حماسه ها و همچنین فداکاری، ایثار و ایستادگی جوانان و امام و ملت ایران باشد. بنابراین باید این افتخارات و دستاوردهای بزرگ ملت ایران را در ابعاد مختلف، وارد کتاب های درسی کنیم.
وی به کتاب های درسی ۵۰ سال پیش اشاره کرد و اظهار داشت: در آن زمان یک دهقانی به نام ریزعلی دهقان یک فداکاری کرد و تا الان ماندگار مانده است. امروز می خواهیم هزاران ایثار و خلاقیت و همچنین فداکاری را ماندگار کنیم و نخستین راه برای ماندگاری این فداکاری های و ایثارها، ورود آن مفاهیم و حوادث به کتاب های درسی است ، ۱۳ میلیون دانش آموز در مدارس تحصیل می کنند و با این اقدام، این دانش آموزان نور دفاع مقدس را احساس خواهند کرد تا بعد از مدرک دیپلم از این فضا و نور بهره ببرند و آن را سرلوحه زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی خودشان قرار دهند.