حذف آزمون های وردی مدارس نمونه دولتی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
محمد جواد احمدی گفت: هدف از حذف آزمون های ورودی برخی مدارس نمونه دولتی جلوگیری از روندی بود که اضطراب و نگرانی دانش آموزان دوران ابتدایی را به دنبال داشت.
وی با بیان این که دانش آموزان ابتدایی باید در محیط آرام و بدون استرس تحصیل کنند، افزود: این آزمون ها خارج از چارچوب سیاست های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود و جامعه تعلیم و تربیت کشور را هم نگران کرده بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: این آزمون ها اگر استاندار هم باشند فقط بُعد دانشی را ارزیابی می کنند در صورتی که ابعاد مختلفی از مهارت های دانش آموزان باید در حد فاصل دوران تحصیلی ابتدایی و متوسطه کشف شود.
وی با بیان این که با حذف آزمون ها مدارس نمونه دولتی موافق هستیم، تاکید کرد: آموزشگاه های خاص و سمپاد با سازو کارهای پیش بینی شده به فعالیت های خود ادامه می دهند.
احمدی به الگوهای جایگزین پس از حذف آزمون مدارس نمونه دولتی هم اشاره کرد وافزود: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اجرای طرح شهاب و توسعه پژوهش سراها برای شناسایی و هدایت استعدادهای دانش آموزان دوران ابتدایی در دستور کار قرار دارد.
وی در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای پرداخت مطالبات فرهنگیان گفت: براساس قول وزارت خانه، از اسفندماه زمینه پرداخت مطالبات به تدریج فراهم می شود.