به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، پیروز حناچی که در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، عایق ها و ماشین آلات وابسته سخن می گفت، ارتقای کیفیت آسفالت را فرآیند دانست و افزود: چنانچه تمام معیارهای تکنیکی تولید، حمل و پخش آسفالت به دقت کنترل شود، قاعدتا باید مشکل کیفیت آسفالت در شهر تهران برطرف شود.
وی در این حال با بیان آنکه آسفالت نیز همانند سایر مصالح عمرانی از عمر و دوام نامحدود برخوردار نیست، مرمت غیراصولی نوارهای حفاری را یکی از عوامل اصلی کاهش کیفیت روسازی معابر ذکر و بر ضرورت استفاده از فناورهای های مناسب در جهت افزایش عمر مفید پروژه های روسازی آسفالتی تاکید کرد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، برگزاری نمایشگاه بین المللی قیر و آسفالت را فرصتی برای آشنایی با قابلیت های شرکت های مختلف و معرفی فناوری ها و مصالح جدید دانست و از انجمن های صنفی و سایر نهادهایی که با حمایت از برگزاری چنین رویدادهایی امکان ارتباط موثر مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان خدمات عمرانی را فراهم می کنند، قدردانی کرد.
پیشرفت عملیات اجرایی طرح مرمت معابر بزرگراهی شهر تهران به مرز 70 درصد رسید.احسان نوش آبادی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران هم با بیان آنکه از زمان آغاز طرح مرمت معابر بزرگراهی پایتخت بیش از 470 هزار تن آسفالت به منظور لکهگیری و روکش بزرگراهها پخش و اجرا شده است، از مرمت بیش از 3 میلیون و 300 هزار متر مربع سطح بزرگراه ها و معابر شریانی در قالب این طرح خبر داد.
وی با اشاره به اتمام عملیات ترمیم روکش آسفالت در بزرگراه های ارتش، علامه عسگری، شهید لشگری، شهید کریمی، محور فدائیان اسلام و بخشی از بزرگراه های کردستان و شهید بابایی، از پیشرفت 70 درصدی طرح مرمت معابر بزرگراهی خبر داد و گفت: این طرح با توجه به ملاحظاتی همچون اجرای عملیات مرمت در فصل مناسب آسفالت ریزی، تا پایان 6 ماهه نخست سال آتی ادامه خواهد داشت.
طرح مرمت معابر بزرگراهی شهر تهران، حدود 38 بزرگراه و محور مهم حمل و نقلی را در بر می گیرد. سطح آسیب دیدگی معابر بزرگراهی براساس اطلاعات حاصل از فعالیت سامانه مدیریت یکپارچه نگهداری معابر شهر تهران و همچنین بازدیدهای میدانی و بازرسیهای چشمی که توسط مشاوران همکار پروژه انجام شده است، به بیش از 4 میلیون و 900 هزار مترمربع می رسد.