مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه صادرات گفت : کلینیک صادراتی با هدف افزایش توان بنگاههای نوپای صادراتی برای حضور در بازارهای رقابتی ایجاد می شود .
فرهاد نوری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: در اغلب کشورهایی که از رشد صادراتی بالایی برخوردارند مراکزی با عناوین آکادمی رشد و تونل رشد ایجاد کردند که وظیفه این مراکز تسریع در رشد بنگاههای نوپای صادراتی است و با مطالعاتی که در چند کشور انجام داده ایم ، کلینیک صادراتی را سال آینده راه اندازی خواهیم کرد .
وی گفت : قرار است سالانه 100 بنگاه کوچک بصورت گزینشی انتخاب و با برگزاری دوره هایی در قالب این کلینک ، سال بعد با چند پله رشد تحویل دهیم .
نوری افزود : همچنین قرار است مسائل و مشکلات بنگاههای صادراتی در حوزه های مختلف بانکی ، حقوقی و لجستیکی در سریعترین زمان ممکن از طریق یک خط ارتباطی مستقیم با هریک از بخش های ذیربط برقرار و نسبت به رفع مشکل اقدام شود .
وی گفت: همچنین قرار بود سال گذشته دولت 400 میلیارد تومان اعتبار با هدف حمایت از بنگاههای صادراتی لحاظ کند که تنها 50 میلیارد تومان آن در اختیار سازمان توسعه صادرات قرار گرفت و این مبالغ در قالب سود تسهیلات بانکی ، تبلیغات ، برند و برندسازی در اختیار بنگاههای واجد شرایط قرار گرفت .