ناصر سراج در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما درباره بازدید سرزده پیش از ظهر امروز در فرودگاه امام خمینی افزود: متاسفانه وضع خوب نبود و همه ایرلاینها را که تاخیر پرواز داشتند، خواستیم و تعهد گرفتیم بلافاصله با پروازهای فوق العاده اقدام کنند و همه تمکین کردند امروز تا شب همه هواپیماها سروقت پرواز کنند و تاخیر نداشته باشند.
وی گفت: در این شرایط برخی مغازه داران داخل سالن فرودگاه نیز به مردم اجحاف کرده بودند در حالی که باید در این شرایط برفی به مردم کمک کنند، اما کارتن را ۲۰ هزار تومان و یک نایلون را ۳۰ هزار تومان فروخته بودند که همه خریداران حاضر شدند و پول هایشان را پس گرفتند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: قرار شد فهرست مغازه دارانی که در شرایط خاص به مردم اجحاف میکنند، جمع آوری شود و هم اکنون نماینده ما در فرودگاه حضور دارد و قرارداد همکاری این افراد که در این شرایط اضطراری به جای کمک به مردم در حق مردم اجحاف کردند، ابطال خواهد شد.
وی گفت: همان طور که در سایت سازمان بازرسی کل کشور هم اعلام کردیم با آژانسهایی هم که گران فروشی کرده بودند، برخورد خواهد شد و مسافران حتما مشخصات این آژانسها را در سایت ما اعلام کنند تا از طریق سازمان هواپیمایی کشوری درباره ابطال مجوز این آژانسها اقدام شود.
سراج افزود: در بحث تاکسیها هم که متاسفانه اقدامات خوبی نکرده بودند ورود کردیم و مشاهده شد برخی ۴۰۰ هزار تومان از مردم کرایه گرفته اند که در این خصوص هم از مردم میخواهیم شکایتهای خود را در سایت ما اعلام کنند تا درباره تاکسیرانی فرودگاه اقدام شود.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه در آیندهای نزدیک با همه کسانی که قصور و تقصیر داشته اند، برخورد خواهیم کرد، گفت:تعدادی مسافر خارجی هم داشتیم که در ترانزیت بودند و ۱۰ تا ۱۵ ساعت پروازشان تاخیر داشت که ایرلاین مربوطه را خواستیم و تعهد گرفتیم همه افرادی که در سالن ترانزیت منتظر پرواز هستند، پروازشان امشب انجام شود.
وی گفت:اکثر افرادی که داخل فرودگاه بودند قرار شد به هتلهای فرودگاه منتقل شوند و پیگیری شد پروازها سرموقع انجام شود.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بازدید سرزده از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در جریان مشکلات مسافران قرار گرفت.
قاضی ناصر سراج در بازدید سرزده از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، پای سخنان مردم در مورد مشکلات فرودگاه نشست و دستور رسیدگی داد.
همچنان نماینده قاضی سراج در فرودگاه حضور دارد و پیگیر رفع مشکلات است.
در روزهای اخیر و با سرمای شدید هوا و بارش برف، مسافران فرودگاه امام خمینی (ره) با معضلاتی از جمله تاخیر پروازها و گرانفروشی برخی فروشگاههای داخل فرودگاه و همچنین اجحاف برخی رانندگان تاکسی روبرو شده بودند.
تذکر جدی قاضی سراج به شرکتهای هواپیماییرئیس سازمان بازرسی کل کشور پیش از ظهر امروز با حضور در فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) از نزدیک در جریان مشکلات مسافران این فرودگاه قرار گرفت و تذکر جدی به ایرلاینها داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ناصر سراج با اشاره به بازدید خود از فرودگاه امام خمینی (ره) و نتیجه بررسیهای صورت گرفته اظهار کرد: شاهد تأخیر چندین پرواز و سرگردانی مسافران بودیم که دستور انجام پرواز فوق العاده در رابطه با آنها صادر شد و پرواز انجام گرفت.
وی با اشاره به ساعتها معطلی مسافران ایرانی و خارجی در فرودگاه امام خمینی (ره) تصریح کرد: در این خصوص به همه ایرلاینها تذکر جدی داده شد که پروازهای برنامهای امروز باید بدون تأخیر و سر وقت مقرر انجام شود و همچنین پروازهای قبلی که تأخیر داشت، باید به سرعت برای آنها پرواز جایگزین درنظر گرفته شود. در خصوص اسکان و پذیرایی مناسب مسافران باقیمانده نیز تمهیدات لازم تبیین شود تا هیچ مسافری در فرودگاه بلاتکلیف نماند.
قاضی سراج با اشاره به صدور دستورات لازم در رابطه با برف روبی پارکینگها و معابر پیرامون فرودگاه افزود: اقدامات کافی نبوده است و برای تسریع در پاکسازی و برف روبی تذکر لازم داده شد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به هماهنگی صورت گرفته با تعزیرات حکومتی استان تهران اظهار کرد: قرار شد تیمی از تعزیرات حکومتی استان تهران با استقرار در فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) نسبت به گرانفروشی غرفههای فروشگاهی و خدماتی داخل ترمینالها و قسمت ترانزیت فرودگاه ورود کرده و با غرفهداران متخلف برخورد قاطع کند و در صورت لزوم در خصوص قرارداد آنها تجدید نظر
شود.
وی درباره برخی اخبار مبنی بر کرایههای نامتعارف تاکسیهای فرودگاه نیز خاطرنشان کرد: گزارشها در این رابطه در حال بررسی است، البته کرایه یک میلیون تومانی احراز نشد، ولی کرایههایی تا سیصد هزار تومان وجود داشت که مقرر شد اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران به این موضوع رسیدگی فوری کند و با تاکسیهای متخلف برخورد قانونی صورت پذیرد.
قاضی سراج همچنین با اشاره به گرانفروشی و اجحاف برخی از آژانسهای هواپیمایی نیز تأکید کرد: برخی آژانسهای هواپیمایی در این بازار آشفته یک بلیت را به دو نفر فروخته اند به عنوان مثال برای هواپیمایی با ۲۰۰ نفر ظرفیت، به ۴۰۰ نفر بلیت فروخته شده است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به دستور خود مبنی بر استقرار نماینده این سازمان در فرودگاه امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: نماینده سازمان موظف است برای بررسی و نظارت بر حسن اجرای امور و انجام پروازها در ساعت اعلام شده نظارت و موارد تخلف را گزارش کند.
قاضی سراج تأکید کرد: قصورهای احتمالی که باعث نارضایتی مسافران گرامی در این چند روز شده است در سازمان بازرسی، بررسی و با متخلفان برخورد لازم خواهد شد.
همچنین شهروندان میتوانند مشکلات و معضلات خود در ارتباط با فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) را به نماینده مستقر سازمان در فرودگاه، سامانه تلفنی ۱۳۶ یا مرکز رسیدگی به شکایات و اعلانات سازمان بازرسی کل کشور https://shekayat.bazresi.ir منعکس کنند.