راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای تحویل ریل ملی ،کمبود نقدینگی دارد.
احمد صادقی افزود: بنابراین به تدریج ریل در ذوب آهن تولید می شود و برای رفع نقدینگی راه آهن هم از مجلس درخواست شده بودجه ارزی در اختیار راه آهن قرار گیرد تا از طریق صندوق توسعه ملی بتواند خرید مدت دار از ذوب آهن اصفهان داشته باشد .
وی درخصوص صادرات این محصول راهبردی به خارج از کشور هم گفت: ریل ملی تولید شده دراین شرکت به طول 36 متر است که حمل آن با کشتی امکان پذیر نیست و جایجایی آن دشوار است اما حمل ریلی آن به کشورهای همسایه فراهم درحالیکه این کشورها فعالیتی برای توسعه ریلی ندارند.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان همچنین به تقاهم سه جانبه ذوب آهن ، راه آهن و شرکتی خارجی اشاره کرد و گفت : بر این اساس ریل ذوب آهن و شرکتی خارجی به صورت مشترک تولید می شود تا راه آهن جمهوری اسلامی امکان خرید آن را داشته باشد.
نخستین خط تولید ریل ملی با ظرفیت 400 هزار تن در سال پس از گذراندن آزمون های کیفی مطابق با استاندارهای جهانی با سرمایه گذاری دو هزار میلیارد ریالی در شرکت ذوب آهن اصفهان راه اندازی شده است.