امام جمعه شهرستان بابلسر بر پرهیز مدیران ادارات از روزمرگی و وظیفه مند دانستن خود برای خدمت به مردم تاکید کرد.
وی با اشاره به بی تفاوتی برخی مدیران به وظایف محوله شان ، تصریح کرد: برخی مدیران در شهر حضور کمرنگ دارند ویا از اطراف خود بی خبر هستند، مگر می شود در زیر مجموعه مدیری، دوستی دختر و پسر تحت عنوان "حال خوب و انسان مسلمان" آموزش داده شود و مدیراسلامی که میراث دارنظامی برآمده ازخون شهدا ست نسبت به آن بی اطلاع و بی تفاوت باشد.
قلی پور بر لزوم برگزاری بیشتر دوره های آموزشی مهارت های زندگی تاکید کرد و افزود: باید توجه داشت که آموزش مهارتهای زندگی مطابق با آموزه های دینی، قرآنی و اسلام ناب باشد.
خطیب جمعه بابلسر با اشاره به برخی رفتارهای هنجارشکنانه در فروشگاههای حاشیه این شهر تصریح کرد: متاسفانه غیرت دینی در برخی مدیران در حال فروکش کردن است.
وی خاطر نشان کرد:اکثر مردم هنجارهای اخلاقی و حقوق شهروندی را رعایت میکنند ولی متاسفانه مشاهده شده در برخی فروشگاههای حاشیه شهر برخی افراد رفتارهایی خارج از چارچوب و عرف دینی و اجتماعی دارند و مبادرت به کشف حجاب میکنند که باید این موضوع بررسی و برخورد قانونی شود.
حجت الاسلام والمسلمین قلی پور با اشاره به کم توجهی برخی مدیران نسبت به حضور در نشست های ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان یادآور شد: شاهد هستیم برخی مدیران در جلسات سمبلیک حضور مستمر دارند و وقتشان را بیشتر در این جلسات هدر میدهند، ولی برای جلساتی که کاربردی و راهبردی است، وقت نمیگذارند و با عذر تراشی بی تفاوت و کم حضور هستند.
حجت الاسلام والمسلمین قلی پور با تاکید بر لزوم خدمت صادقانه و برخورد با مدیران سهل انگار اظهار کرد: رهبر انقلاب در جلسات مختلف به مسئولان در تمامی رده ها برای خدمت به مردم تذکر می دهند، مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی باید بدانند این مسئولیت ها ماندگار نیست و باید از این فرصت کوتاه در راه خدمتگزاری به مردم استفاده کنند .
خطیب جمعه بابلسر مسئولیت در نظام اسلامی برای هرفرد را فرصت و امانت الهی دانست و گفت: بدون تردید خدمت به مردم یک ارزش اسلامی و اخلاقی است و آیات و روایات فراوانی در این باره وارد شده و سیره عملی رسول اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) نیز به خوبی گویای آن است و شاید عملی ارزشمندتر از خدمت به خلق درگفتار وسیره آن بزرگواران نیابیم.
قلی پور خاطر نشان کرد: اگر امروز قدر این فرصت خدمت رسانی و خدمت گزاری به مردم را ندانیم و شکر گزار نباشیم روزی حسرت خواهیم خورد.
وی با بیان اینکه مدیران باید در عمل تواضع، اخلاق و خدمتگزاری خود را نشان دهند؛ بر اهمیت تکریم ارباب رجوع و تقویت روحیه نوع دوستی در ادارات تاکید کرد و گفت: در نظام جمهوری اسلامی مدیر اسلامی باید آداب دینی را رعایت کند و اگر نمی توانند کاری برای مردم انجام دهند با محبت و خوشرویی و روی گشاده موضوع مطروحه را بررسی و آن را برطرف کند.