مدير عامل شرکت سهامي فرش ايران افزايش همه جانبه صادرات فرش دستبافت را در گرو تبليغات مناسب در کشورهاي مختلف دانست.
وي با بيان اينکه انتظار مي رود براي سال آينده اعتباري براي تبليغات فرش ايراني در دنيا از سوي دولت اختصاص يابد، اظهار داشت: از طريق تجار و صادرکنندگان خارج از کشور مقرر شده شرکت هاي تبليغاتي نسبت به معرفي انواع فرش ايراني و فرهنگ استفاده از فرش دستباف در کشورهاي اروپايي تبليغاتي ارائه کنند تا صادرات فرش ايران بيش ازپيش توسعه يابد.
مدير عامل شرکت سهامي فرش ايران مهمترين عوامل افزايش صادرات فرش را افزايش ميزان برابري پول ملي با ارزهاي خارجي، فعاليت صادرکنندگان فرش در بازار هاي جديد ، طراحي و توليد فرش بر اساس سليقه بازار و افزايش تقاضا براي خريد فرش دست دوم بيان کرد.
وي ادامه داد : بيشترين مشتريان فرش ايران امريکا و کشورهاي آمريکاي لاتين هستند علاوه براين با رونق بازارهاي سنتي ميزان خريد کشورهاي اروپايي نيز افزايش يافته است.
عابد در پايان يادآور شد: در برخي از بازارهاي جهاني نيز به دليل مسائل سياسي مشکلاتي بر سر راه صادرات فرش ايران به کشورهاي عربي و حوزه خليج فارس به وجود آمده است.