به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما ؛ سردار "خانچرلی" گفت: یکی از اقدامات بسیار مفید و موثر کارشناسان مشاوره و مددکاری پلیس در کلانتری های شهرستان که بسیار مورد استقبال شهروندان قرار گرفته، مصالحه بین افرادی است که به دلیل مسائل مختلف به کلانتری مراجعه می کنند.
وی با بیان این که با تلاش کارشناسان مرکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری ها 8 هزار و 641 نفر از خدمات مشاوره بهره مند شده اند،گفت:78 درصد پرونده های ارجاعی به دایره مشاوره و مددکاری در سطح کلانتری های شهرستان های تابعه طی 9 ماهه گذشته به مصالحه ختم شده و از ارجاع آنها به مراجع قضائی جلوگیری شده است.
سردار خانچرلی افزود: بیشتر پرونده های مصالحه شده در دایره مشاوره و مددکاری کلانتری های شهرستان شامل اختلافات زناشویی، حقوقی و موارد نزاع و درگیری بوده که مصالحه 78 درصدی از پرونده ها با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاران کلانتری ها با چندین جلسه پیگیری و رسیدگی صورت گرفته است.
فرمانده انتظامی غرب استان تهران در ادامه به نقش مراکز مشاوره در نیروی انتظامی اشاره و بیان کرد: مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی ضمن ارتقاء سطح اگاهی و شناخت عمومی، برای پیشگیری و کاهش مشکلات و معضلات فردی، اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام های موثر و مثبتی برداشته و خدمات ارزنده ای را به مردم عزیز ارائه می دهند.
این مقام ارشد انتظامی گفت: مشاوره پلیس، بیانگر نگرش جامعه محوری نیروی انتظامی است و نتیجه کار این مراکز به نحو مستقیم و غیرمستقیم به تامین امنیت در جامعه منجر خواهد شد.
سردار خانچرلی تصریح کرد: مشاوره و راهنمایی یکی از بهترین راهکارهایی است که میتواند در پیشگیری از وقوع آسیبهای اجتماعی و حتی صلح و سازش بین افرادی که دارای اختلاف هستند بسیار موثر و مفید باشد.
فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: واحدهای مشاوره کلانتری ها استان به طور روزانه پاسخگوی سوالات و مشکلات شهروندان در حوزه خانوادگی، حقوقی و آسیب های اجتماعی هستند و شهروندان می توانند همه روزه در ساعات اداری به این واحدها مراجعه و از خدمات رایگان مشاوره پلیس بهره مند شوند.