آسفالت 109 کیلومتر از محورهای دو بانده خراسان جنوبی به پایان رسید.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی امروز در کمیسیون مدیریت
جعفری افزود:32 کیلومتر باند دوم در محور دیهوک-راور،17 کیلومتر در محور طبس-اصفهان،16 کیلومتر در محور اسدیه-بیرجند-5 کیلومتر در کمربندی طبس-یزد و 5 کیلومتر باند دوم در محور شوسف-نهبندان آسفالت شده است که به زودی بازگشایی می شوند.
وی افزود:نظر پلیس ایمن سازی کامل این محورهاست اما با توجه به اینکه از زمان بازگشایی 19 کیلومتر باند دوم در محور بیرجند-قاین شاهد تصادف جاده ای نبوده ایم، در این جلسه مصوب شد بقیه محورهای دوبانده آسفالت شده، بازگشایی شوند و همزمان ایمن سازی و جداسازی دو محور اجرا شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی طول باندهای دوم در دست ساخت در استان را هزار و 866 کیلومتر اعلام کرد و افزود:455 کیلومتر از این محورها آسفالت شده است و 102 کیلومتر دیگر نیز آماده آسفالت است.
جعفری همچنین گفت:از 918 روستای خراسان جنوبی، 818 روستا راه آسفالته دارند که تا دو سال آینده 60 روستای دیگر از راه آسفالته بهره مند می شوند.
وی باند دوم محور بیرجند-قاین را شاخص ترین و مهمترین پروژه خراسان جنوبی دانست و گفت:از 170 کیلومتر طول این محور تا انتهای حوزه گناباد، تاکنون 111 کیلومتر دو بانده شده و 60 کیلومتر دیگر باقی مانده است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: از 60 کیلومتر باقیمانده، 22 کیلومتر آماده آسفالت است و بقیه در حال زیرسازی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ایه هم گفت:هم اکنون 34 دوربین کنترل سرعت ثابت در جاده های استان در حال بهره برداری است که تا پایان امسال به 61 دستگاه افزایش می یابد.
شهامت به اقدامات این اداره کل برای ایمن سازی روستاهای حاشیه جاده ها اشاره کرد و افزود:4 پل عابر پیاده تا سه ماه آینده در این جاده ها ساخته می شود.
معاون هماهنگی امو عمرانی استانداری هم در این نشست با تاکید بر ایمن سازی کامل محورهای دو بانده استان گفت: یک کیلومتر جاده ایمن استاندارد در خراسان جنوبی ساخته شود بهتر از این است که صرفا به دنبال ارایه آمار و ارقام باشیم و جاده های بی کیفیت تحویل مردم دهیم.
علوی مقدم افزود: پیمان کاران باندهای دوم هم می بایست تمام نکات ایمنی را در ساخت جاده رعایت کنند و باندهای دوم با رعایت نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده بازگشایی شوند.
وی گفت: بازگشایی باندهای دوم هر چند در کوتاه مدت به کاهش تصادفات کمک می کند اما در بلند مدت باید ادارات کل راه و شهرسازی، راهداری و حل و نقل جاده ای برای ایمن سازی کامل باند های دوم آسفالت شده اقدام کنند.