رئیس سازمان هواپیمایی کشوری: قرارداد تجاری در خصوص خرید هواپیماها از ابتدای توافق محرمانه است و دو طرف اجازه افشای شرایط فروش را ندارند.
وي گفت:3 شرکت هواپيما ساز بوئينگ، ايرباس و اِيتيآر پذيرفتهاند تعدادي از هواپيماهايي که در قرارداد خود به هما تحويل خواهند داد، از نظر تأمين مالي فاينانس کنند.
عابد زاده با بيان اين که آزادسازي نرخهاي خدمات حمل و نقل هوايي انجام و موجب افزايش خدمات و ارتقاي کيفيت در اين مدل حمل و نقلي شده است، افزود: در سال قبل با افزايش نيافتن صندلي ناوگان رشد 19 درصدي جابجايي مسافران داخلي را داشته ايم.
وي گفت: از نقاط قوت حمل و نقل هوايي، بازار داخلي است و از شرکتها ميخواهيم که سيستمهاي روز را آناليز کرده و در دستورکار قرار دهند.
عابدزاده به تأسيس شرکت هواپيمايي دنا اشاره کرد و گفت: شرکت دنا يک شرکت هواپيمايي است و از ما مجوز aoc و موافقت اصولي گرفته است و تا چهار ماه آينده 2 شرکت هواپيمايي که از ما مجوز گرفتهاند، فعاليت خود را آغاز ميکند.
رئيس سازمان هواپيمايي گفت: از زماني که ترامپ بر سر کار آمد، مدام در مورد قرارداد هواپيماها صحبتهايي داشته است، اما چيزي که بخواهد موجب نگراني براي ما و هما باشد وجود ندارد و تجربهاي که داريم، چرخهاي صنعت متوقف نميشود.
عابد زاده با بيان اينکه فراموش کنيد پرواز تأخير نداشته باشد و تأخيرات پروازي به صفر نميرسد، گفت: در همين کشور آمريکا که فناوري، قطعه و فرودگاه با تجهيزات کامل را دراختيار دارند، در سال گذشته 20 درصد پروازها تأخير داشته است.
وي با بيان اين که تا پايان امسال 7 تا 8 فروند هواپيما به ناوگان هوايي کشور اضافه مي شود گفت: متوسط عمر ناوگان ما 23 سال است.