برنامه پنج ساله وزارت آموزش و پرورش در شورای عالی این وزارتخانه بررسی و تایید شد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در مصاحبه با واحد مرکزی خبر در این باره افزود: این برنامه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، نقشه جامع علمی کشور و برنامه پنجم توسعه تدوین شده است و نخستین بار گزارش تدوین آن در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شد.
مهدی نوید ادهم در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: در این جلسه بر ضرورت همسویی و هماهنگی برنامه های جاری و آینده وزارت آموزش و پرورش با مفاهیم و احکام سند تحول بنیادین این وزارتخانه تاکید و از دیگر دستگاه ها به ویژه مجلس شورای اسلامی درخواست شد با تامین اعتبارات لازم زمینه این اجرای این برنامه پنج ساله را فراهم کنند.
وی افزود: برنامه های پنج ساله آموزش و پرورش پیش تر نیز تدوین شده اما این نخستین برنامه پس از ابلاغ سند تحول بنیادین است .
نوید ادهم گفت:با ارائه گزارش این برنامه در شورای عالی آموزش و پرورش زمینه اجرای این برنامه پنج ساله فراهم شد به ویژه آن که بسته های اجرایی آن به تایید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری نیز رسیده است.
وی همچنین گفت: در هشتصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش همچنین سحرخیز معاون آموزش متوسطه این وزارتخانه ، گزارشی از توسعه کمی و کیفی آموزش های فنی و حرفه ای ارائه کرد.
نوید ادهم افزود: بر اساس این گزارش ، هنرجویان دوره فنی و حرفه ای در مقایسه با سال تحصیلی گذشته حدود 44 درصد دانشآموزان دوره متوسطه است.
وی گفت: از حدود یک میلیون و 825 هزار و 860 دانشآموز پایههای دوم و سوم متوسطه، حدود750 هزار نفر در هنرستانها و مراکز کاردانش تحصیل میکنند.
نوید ادهم افزود: سال گذشته 5 هزار و 500 هنرستان در کشور دایر بود که امسال به بیش از 6 هزار و 703 هنرستان افزایش یافته است.
ممنوعیت استفاده دانش آموزان از تلفن همراه در مدارس
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: استفاده دانش آموزان از تلفن همراه در مدارس و کلاس درس و آوردن آن به مراکز آموزشی ممنوع است.
نوید ادهم با رد مطالب مطرح در برخی رسانه ها مبنی بر اجازه استفاده از تلفن های موسوم به تلفن همراه دانش آموزی تاکید کرد: چنین تلفن هایی هنوز به بازار عرضه نشده است و این موضوع به بررسی کارشناسی نیاز دارد .
وی گفت: تلفن همراه از وسایل ضروری در زندگی امروزی است و افراد به ویژه دانش آموزان از مزایای آن استفاده می کنند اما پرسش اساسی این است که آیا در محیط مدرسه و کلاس درس نیز باید از آن استفاده کرد؟
نوید ادهم افزود: استفاده از تلفن همراه می تواند آسیب های آموزشی و پرورشی در محیط تعلیم و تربیت ایجاد کند همچنان که بسیاری کشورهای جهان با این مساله مواجه اند و استفاده از تلفن همراه را در مراکز آموزشی ممنوع کرده اند.