هیات فرانسوی در اتاق بازرگانی اصفهان، این استان را با داشتن ظرفیتهای بالای تجاری و سرمایه گذاری طرف تجاری جدید برای پاریس دانست.
زبیر ربیعا(Zobair Rabia)، آموزش را یکی از فعالیت های مهم اتاق بازرگانی پاریس خواند و گفت: این اتاق بازرگانی 20مدرسه عالی کسب و کار در زمینه های مختلف در شهر های مختلف راه اندازی کرده که از جمله آن مدرسه عطر، اتوماسیون و بازرگانی است.
مدیر امور بین الملل اتاق بازرگانی اصفهان هم در این نشست با مقایسه رویکرد تجاری آلمان و فرانسه گفت: شرکت های آلمانی در تجارت با ایران تلاش می کنند علاوه بر همکاری با شرکت های بزرگ دولتی ایران همچون خودروسازی و نفتی با بنگاه های کوچک و متوسط هم همکاری داشته باشند.
سعید ابراهیمی افزود: در شش ماه نخست امسال صادرات آلمان به ایران یک میلیارد و 200میلیون دلار و صادرات فرانسه به ایران هم 500 میلیون دلار بوده که عمده واردات از فرانسه به کشور قطعات خودرو بوده است.
وی اصفهان را بزرگترین قطب قطعه سازی خودرو در ایران برشمرد و گفت: شرکت های فرانسوی تا کنون در زمینه همکاری و سرمایه گذاری مشترک با شرکت های قطعه سازی استان اصفهان اقدام نکرده اند.
مدیر امور بین الملل اتاق بازرگانی اصفهان از شرکت های فرانسوی خواست که به جای تجارت کوتاه مدت با ایران به سرمایه گذاری بلند مدت و مشترک با شرکت های ایرانی در استان های مختلف تمرکز داشته باشند.