به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صداوسیما، محسن پورسیدآقایی در بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران به آخرین وضع ثبتنام طرح ترافیک اشاره کرد و افزود: هنوز هیچ تغییری در خصوص طرح ترافیک مصوب نشده است ؛ ایراداتی در دستگاههای نظارتی به طرح داشتند که در حال حاضر نسبت به رفع آن اقدام میکنیم و مطالعات و پیشنهادات را بررسی می کنیم و به محض اینکه مطالعات آماده شود آن را اعلام میکنیم.
وی ادامه داد: معاونت حمل و نقل و ترافیک کمبود منابع بسیاری دارد که طبیعتا این کمبود منابع باید از طرق مختلف تامین شود و تنها راه آن گرفتن عوارض از مردم نیست.
وی افزود: بنابراین با دولت در حال رایزنی هستیم که در بودجه 97 از طرق مختلف این موضوع را تامین کند. البته بخشی از عوارض را به شورا پیشنهاد دادهایم که بتوانیم از شهروندان دریافت کنیم.
نیروهای مازاد مترو جذب خطوط جدید مترو می شوند
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: مترو در سال 700 میلیارد تومان زیان دارد و شرکت زیانده در بورس نمیتواند شرکت کند، بنابراین ما نمیتوانیم زیان را در بین مردم توزیع کنیم.
پورسیدآقایی گفت: مترو در حال خدمترسانی به مردم است و باید هزینه تمام شده مترو تعیین شود و این موضوع باید از طریق دولت یا از طریق منابع شهرداری تامین شود. این موضوع از عوارض ساختمانی یا ارزش افزوده تامین خواهد شد، در هر صورت بودجه مترو باید از طرقی تامین شود.
وی ادامه داد: شرکت مترو در حال حاضر روزانه 2 میلیون مسافر را جابهجا میکند و باید برای توسعه مترو بودجه اختصاص داد.
پورسیدآقایی اظهار کرد: متاسفانه در سال 91 تعداد زیادی نیروهای مازاد در شرکت بهرهبرداری مترو جذب شدند که تخلف آشکار بود و پرونده در سازمان بازرسی اعلام و به دادگاه ارسال شده است که بخش مهمی از این نیروها براساس ضوابط جذب نشدهاند و از طریق روابط بوده و ما اگر بخواهیم این مشکل را حل کنیم باید از این نیروها در خطوطی که در آینده توسعه مییابد استفاده کنیم و بنابراین پدیده کمکاری در برخی از نیروها برطرف خواهد شد.
وی ادامه داد: با راهاندازی خط 7 قاعدتا ما با کمبود نیرو مواجه خواهیم بود و باید نیرو جذب کنیم.