آژانس ایمنی دریایی اروپا آخرین وقایع و تلفات جانی در حوادث دریایی سال 2016 میلادی را در گزارش سالانه خود منتشر کرد.
به گزارش
تعداد تلفات جدی و حوادث دریایی تقریبا بدون تغییر در مقایسه با سال 2015 میلادی باقی مانده و تعداد حوادث جزئی رو به افزایش است.
این گزارش با اشاره به باز? زمانی سال 2011-16 میلادی ادامه حاکی است : نیمی از تلفات طبیعی است و به موجب ماهیت دریانوردی مانند برخورد شناورها با صخره، تصادم آنها با یکدیگر و به گل نشستن به وقوع می افتد. خطاهای انسانی در این میان 60 درصد علت وقایع را به خود اختصاص می دهد و 71 درصد مربوط به عملیاتی است که بر روی شناورها به عنوان عاملی مهم انجام می شود.
40 درصد تلفات جانی مربوط به سر خوردن، سقوط و پرت شدن است.
از میان همه حوادث دریایی سال 2016 میلادی، 42 درصد در مناطق بندری اتفاق افتاده و تعداد شناورهای مفقود از سال 2014 میلادی تا 2016 افت 50 درصدی داشته است.
تعداد مرگ و میر در بازه زمانی سال 2011-16 میلادی بر شناورهای مسافری نیز در مقایسه با سال 2014 میلادی روندی نزولی به خود گرفته است.
بیشترین میزان تلفات بر شناورهای کروز و مسافری مربوط به شناور Costa Concordia با ثبت 23 کشته و 17 زخمی در سال 2012 و شناور Norman Atlantic با 11 کشته و 31 زخمی در سال 2014 میلادی است.