معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران: از مجموع 6000 اتوبوس شهر تهران تبلیغات فقط روی بدنه 920 اتوبوس وجود دارد و این گونه نیست که همه اتوبوس های پایتخت با تبلیغات محصور شده باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، محسن پورسید آقایی با بیان اینکه هر چند در یک ماه اخیر تبلیغات روی بدنه اتوبوس ها واکنش هایی را از سوی برخی اعضای شورای شهر و رسانه ها به همراه داشته است، گفت: اما انتقادکنندگان کمتر به این مسئله توجه کرده اند که همه قراردادهای مربوط به این تبلیغات محیطی در دوره گذشته مدیریت شهری منعقد شده است. وی با بیان اینکه مدت زمان تعیین شده در قراردادهای تبلیغاتی کاملا مشخص است، ادامه داد: در صورت فسخ قرارداد یک طرفه از سوی شهرداری تهران مستلزم پرداخت خسارت های به مراتب زیادتری از هزینه خود تبلیغات است؛ منتقدان به غیر از بازگو کردن مشکلاتی که از نظر آنها اهمیت دارد، بهتر است به ضرر و زیان هایی که در صورت فسخ این قراردادها متوجه شهرداری تهران می شود نیز توجه داشته باشند. معاون شهردار تهران بیان کرد: همه هزینه های مربوط به تبلیغات روی بدنه اتوبوس ها صرف نوسازی ناوگان اتوبوسرانی می شود و این گونه نیست که نفعی خارج از عرف و قانون متوجه شهرداری تهران شود. معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران افزود: عکس های موجود از تبلیغات روی بدنه اتوبوس ها موید این موضوع است که نه تنها این تبلیغات مانعی برای دید مسافران نیست، بلکه به وضوح می توان نمای بیرونی را مشاهده کرد؛ سبک های استفاده شده باید مطابق با تبلیغات روی اتوبوس ها در تمامی دنیا بوده و از کیفیت مناسب برخوردار باشد تا کمترین مزاحمت را برای دید مسافرین داشته باشد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تاکید کرد: طبق مذاکرات و توافقاتی که با سازمان زیباسازی شهر تهران شده است، مقرر شده تا کارشناسان این سازمان نظارت و دقت بیشتری روی درج این تبلیغات داشته باشد.