معاون وزیر راه و شهرسازی از پایش 52 هزار کیلومتر راه شریانی با سامانه نوین مدیریتی PMS خبر داد و گفت :ساخت 1 کیلومتر راه برابر با نگهداری 30 کیلومتر راه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، داود کشاورزیان در نهمین همایش ملی قیر و اسفالت افزود : این مراسم از معدود همایشهایی در کشور است که به افزایش بهرهوری کمک می کند.
وی افزود: روکش 75 درصد راههای کشور با مشکل مواجه است و اگر درصدد روکش اسفالت و تجدید روکشها در سطح مطلوب هستیم حدود 20 تا 24 میلیون تن آسفالت مصرف شود که بنا به دلایل تنگناهای اعتباری در سه سال اخیر از 12 میلیون تن به 10 میلیون و امسال به 8 میلیون تن کاهش یافته است که البته فشار آن بردوش پیمانکاران قرار میگیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اولویت تخصیص منابع به جای احداث راههای جدید با نگهداری راههاست. به طوریکه هزینه ساخت 1 کیلومتر راه برابر با نگهداری 30 کیلومتر راه است.
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای با اشاره به نتایج پایش سامانه PMS گفت: این سامانه 52 هزار کیلومتر از راههای شریانی را با ثبت حدود 5 میلیون عکس پایش کردهاست و بزودی برای راههای غیر شریانی نیز استفاده خواهد شد.
کشاورزیان با بیان اینکه با تولیدکنندگان فاقد مجوز قرارداد منعقد نخواهد شد ، گفت : هم اکنون از 850 کارخانه تولید کننده قیر 350 کارخانه دارای مجوز است و 250 کارخانه نیز در شرف دریافت مجوز قرار دارد و سازمان راهداری با کارخانههای دارای رتبه A قرارداد منعقد می کند و تنها در صورت نبود دسترسی از سایر گریدها استفاده خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساماندهی قیر امولسیون گفت: استفاده از تانکرهای دوجداره در حمل قیر عملیاتی شد که کار مفیدی بود، همچنین امروز نیز سامانه رصد سلامت قیر حین حمل از محل بارگیری تا تخلیه نیز رونمایی شد که در جلوگیری از کاهش بهرهوری قیر اثر قابل توجهی دارد.
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای گفت : وضع اعتباری کشور طوری نیست که امکان خرید جنسهای با کیفیت پایین در مناقصه وجود داشته باشد. همچنین باید توجه داشت که قانون آییننامه برای خرید محصولی با قیمت پایینتر تاکید نکرده بلکه بر تناسب کیفیت و قیمت تاکید داشته است.
تصویر دارد