رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برای توسعه حمل و نقل هوایی هیچ عامل بازدارندهای نداریم و روابط عمومیها باید در ارتباط با مردم و اطلاع رسانی بموقع و صحیح و ارائه نظر کارشناسی به مردم و مسئولان موثرتر عمل کنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ علی عابدزاده در نشستی پیرامون وحدت رویه در اطلاع رسانی که با حضور مدیر روابط عمومی سازمان، مدیران روابط عمومی شرکت های هواپیمایی ، فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و فرودگاه مهرآباد برگزار شد ، گفت: در حال حاضر کشور در بخش زیرساخت ها توسعه یافته اما بهره برداری از این زیرساخت ها محدود است.
وی با تاکید بر اینکه باید با نگاه به توسعه شهروند محوری در صنعت حرکت کنیم، تصریح کرد: روابط عمومی ها برای توسعه ارتباط بین مردم باید از همه ظرفیت ها به بهترین شکل استفاده کنند.
عابدزاده با تاکید بر اینکه سال های اخیر اتفاقات خوبی در بخش حمل و نقل هوایی روی داده است ، گفت : سال های اخیر توانستیم مجلس و دولت را قانع کنیم که چرخه حمل و نقل هوایی با اتکا به خود به چرخش درآید و نه بارش بر دوش دولت باشد و به لحاظ اقتصادی بتواند خودش را اداره کند که خوشبختانه این امر محقق شد.
محور اطلاع رسانی و زمینه سازی افکار عمومی هم به دوش روابط عمومی سازمان و البته با استفاده از ارتباط نزدیک با رسانه ها بوده است.
وی با بیان اینکه ساختار سازمان هواپیمایی کشوری بسیار متفاوت و ویژه است، افزود: صنعت حمل و نقل هوایی هم متعهد به اجرای قوانین و مقررات داخلی و هم متعهد به الزامات و قوانین و مقررات بین المللی است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت : سازمان در همه موارد خود را مسئول پاسخگویی به انتقادها می داند و روابط عمومی نیز موظف به تعامل با اصحاب رسانه و خدمت به مردم است.
در ادامه این نشست رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری نیز گفت: محورهایی چون شناخت و اطلاع از جایگاه مجموعه، قدرت استدلال و ارتباط نزدیک با تصمیم گیران و یا مدیران عالی رتبه و باور مسئولان و اعتقاد آنها به روابط عمومی از شاخص های مهمی است که در جهت تعقیب اهداف بسیار تعیین کننده است.
همچنین شفاف سازی و استفاده از مهارت های ارتباطی و کلامی با مردم به خصوص در مواقع بروز مشکلات احتمالی می تواند همکاری مردم در رفع مشکلات را تا اندازه قابل توجهی در پی داشته باشد.
وی اظهار داشت : اگر به این باور برسیم که اصحاب رسانه بهترین افراد مورد مشورت در چگونگی پیشبرد اهداف اطلاع رسانی هستند و اینکه حوزه نفوذ آنها افکار عمومی است بنابر این هیچگاه آنها را در برابر سازمان یا شرکت ها فرض نکنند و با استفاده از تریبون هایی که در اختیار دارند می توان راه رشد و توسعه صنعت را بهتر از گذشته هموارتر کرد.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین گفت: روابط عمومی در انزوا و بی تحرک و منفک از رسانه ها نه در مجموعه خود جایگاهی خواهد داشت و نه نزد مردم، و هزینه های سنگین ناکارآمدی مدیران و اتلاف زحمات به بدنه کارشناسی دستگاهها را نیز در اذهان تقویت می کند.
جعفرزاده تصریح کرد: اطلاع رسانی صحیح و شفاف در مواقع بروز مشکلات احتمالی، همکاری و همراهی مردم را در پی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه فضای اصلی و زمینه های فراهم شده برای اجرای طرح های بزرگ در بخش حمل و نقل هوایی مرهون همکاری و همت رسانه ها بوده است، افزود: درک انتظار مردم از دستگاه های اجرایی و نوع پاسخگویی به چنین انتظاری جزء یکی از مهم ترین وظایف روابط عمومی ها به شمار می رود که بی تردید بدون در نظر گرفتن این رکن غیرقابل انکار چون رسانه ها میسر نخواهد بود.
در این جلسه سرپرست روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، مدیر روابط عمومی فرودگاههای بین المللی امام خمینی (ره) و مهرآباد و شرکت های هواپیمایی نیز نقطه نظرات خود را مطرح و اعلام آمادگی کردند تا در این ایام تا آخرین پرواز بازگشت اربعین حسینی از همه امکانات موجود برای جلب رضایت مردم حضور پررنگ داشته باشند و حساسیت لازم را به خرج دهند.