93 درصد از شرکتها، سیاست رمزنگاری ضعیفی برای کارمندان خود تعیین کردهاند که نهتنها به امنیت آنها کمکی نمیکند بلکه موجب ایجاد یک حس امنیت کاذب در این شرکتها نیز می شود.
به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از ایتنا،بهتازگی مرکز تحلیلی Techpro اقدام به انجام مطالعه و تحقیقاتی در زمینه وضعیت رمز عبور و مدیریت آن در سازمانها در ابعاد گوناگون نموده است و بر اساس نتایج این تحقیقات، علیرغم اینکه بخش اعظم شرکتها به سیاستهای مشخص تعیین رمز عبور مجهز هستند، با این وجود رمزهای بهکار رفته در این مجموعهها بههیچ عنوان مناسب نیست.
بدینترتیب، آسیبپذیریهای حاصل از رمزهای ضعیف موجب شده است که بنگاههای تجاری در معرض خطری قرار داشته باشند که بهواسطه تعیین قوانین انتخاب رمز، انتظار ضربه خوردن در این زمینه را ندارند.تحقیقات مرکز OneLogin همچنین نشان داده است که 93 درصد از افراد تصمیمگیرنده در زمینه فناوری اطلاعات اعلام نمودهاند که شرکت آنها راهکارهایی صریح جهت پیچیدهسازی رمز عبور را ارائه و آنها را الزامی نموده است، اما این قوانین در نوع خود تنوع زیادی داشتهاند.در این میان، تنها 24 درصد از پاسخدهندگان از کارمندان خود میخواستند تا به صورت ماهانه رمزهای عبور خود را تغییر دهند و 53 درصد نیز درخواست تغییر فصلی این رمزها را از کاربران خود کرده بودند.
همچنین پیشنیازهای مدنظر شرکتها برای رمزهای عبور نیز متفاوت بوده است. تقریباً 25 درصد از شرکتها از کارمندان خود خواسته بودند تا رمز عبوری با حداقل طول اعلام شده ایجاد کنند. 41 درصد از شرکتها نیز اعلام نمودهاند که رمزهای کارمندان آنها باید با فهرست تهیه شده از رمزهای مرسوم مقایسه گردد و تنها 30 درصد از شرکتها نیازهای تائید هویت را بر روی کاربریهای داخلی سیستمهای خود اعمال کرده بودند، در حالی که ، 43 درصد به روش "ورود یکباره" تکیه داشتند و 36 درصد نیز "تأیید هویت چندعاملی" را انتخاب کرده بودند و 87 درصد از سازمانها اعلام کردهاند که حس میکنند راهکارهای آنها برای امنیت کامل سازمانشان مناسب خواهد بود، اما نتیجه بهدست آمده در عمل، امنیتی بهمراتب پایینتر از حد انتظار را نشان میدهد.