ادامه اختلال در پروازهای فرودگاه های لندن
فرودگاه های لندن نیز مانند شماری از فرودگاه های جهان، هنوز با مشکلات ناشی از اختلال در عملکرد نرم افزار ویژه خطوط هواپیمایی روبرو هستند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، تارنمای روزنامه دیلی میل نوشت: بیش از یکصد شرکت هواپیمایی که از یک نرم افزار در شماری از فرودگاه های جهان از قبیل هیث رو و گتویک در لندن، ژوهانسبورگ، هنگ کنگ، زوریخ، فرانکفورت، پاریس، واشنگتن، سنگاپور و ملبورن استفاده می کنند، با دشواری روبروهستند و صف طولانی مسافران در این فرودگاه ها مشاهده می شود.
شرکتی که این نرم افزار را اداره می کند، با پذیرش اختلال به وجود آمده، اعلام کرد: اختلال ها در پذیرش مسافران به تدریج در حال رفع است؛ این شرکت احتمال نفوذ رخنه گران را در این سامانه پذیرش مسافر، رد کرده است. سامانه الکترونیکی فرودگاه هیث رو در لندن نشان می دهد تقریبا همه پروازها از این فرودگاه در صبح امروز، بین نیم تا یک ساعت تاخیر داشته است.
شرکت اسپانیایی آمادوس (Amadeus) اداره نرم افزاری را برعهده دارد که روز پنجشنبه دچار مشکل شد. این شرکت فناوری اطلاعات که در سال 1987 میلادی راه اندازی شد، اکنون حدود 15 هزار کارمند در سراسر جهان دارد و به نوشته تارنمای این شرکت، گردش مالی مادوس پارسال حدود 3 میلیارد و پانصد هزار پوند بود.
به نوشته دیلی میل، از آنجایی که اختلال در نرم افزار پذیرش مسافران، شرایط استثنایی نیست، مسافرانی که امروز پروازشان دچار تاخیر یا لغو شد، می توانند تا 510 پوند خسارت دریافت کنند.