ذوالفقاری :مجموعا در 5 ماهه اول امسال مردم 650 میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند که این کمک ها در قالب های مختلف از جمله صدقات ، اکرام ایتام ، جشن رمضان ، گوشت قربانی و فطریه بوده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، علی محمد ذوالفقاری در نشست خبری جشن عاطفه ها افزود: کمیته امداد موفق شده تاکنون 10 میلیون خانوار ایرانی، ارتباط سازمان یافته ای را در قالب مشترکین صدقات، مشترکین طرح اکرام ایتام، مشترکین طرح محسنین و شبکه های نیکوکاری داشته باشند، تلاش ما این است که به تدریج با 10 میلیون مشترک دیگر هم ارتباط برقرار کنیم.وی به ماموریت های مختلف کمیته امداد اشاره کرد و گفت: یکی از ماموریت های ما الکترونیکی کردن خدمات خیرین است ، اتفاقی که می تواند سرعت انتقال پول از خیر به نیازمند را افزایش دهد، هزینه ها را کاهش دهد و سرعت دسترسی به کمک ها را افزایش دهد.وی همچنین اشاره کرد: مشارکت در صدقه پیامکی از دیگر طرح های ماست که با عنوان امداد اول به دنبال جایگزینی صدقات پیامکی به جای قلک های صدقات خانگی هستیم .معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: یکی از راهبردهای کمیته امداد همکاری با خیریه هایی است که ماموریت های شبیه به ما دارند، در حال حاضر با بسیاری از این خیریه ها مددجوی مشترک داریم و شباهت در خدماتی همچون ایجاد اشتغال، تسهیل ازدواج و مسکن. درصدد هستیم در استان ها هم این هماهنگی را ایجاد کنیم تا از هم افزایی این منابع به مصرف بهینه برسیم.ذوالفقاری گفت: کمیته امداد همچنین به دنبال ایجاد مسئولیت اجتماعی در جامعه هست از جمله در میان صنعتگران و تولید کنندگان. به این ترتیب که یکی از طرح های امروز ما با صنعتگران این است که در معرفی تولیدات خود کمک به نیازمندان لحاظ شود چرا که مردم از محصولاتی که با هدف خیرخواهانه به فروش می رسد استقبال بیشتری می کنند.همچنین پیشنهاد دادیم کارخانجات هم در کنارخود یک واحد صنعتی خیریه ایجاد کنند؛ واجدین شرایط بتوانند از خدمات این خیریه ها استفاده کنند.وی افزود: هدایت کمک های مردمی از خیرات مصرفی به سمت خیرات ماندگار یکی از اهداف ما است بطور مثال اگر پخت غذا با نیت خیریه خوب است اما سرمایه گذاری در بخش اشتغال واجب تر است بنابراین حضور خیرین در حوزه اشتغال ، مسکن، سلامت و آموزش از اولویت های ما است؛ این کار می تواند کمک های مردمی را ماندگارتر کند .صدا وتصویر دارد