به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صداوسیما؛ مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان صبح امروز در مراسم افتتاحیه و بازدید از شانزدهمین نمایشگاه ورزش و تجهیزات ورزشی گفت: نمایشگاه گسترده و جذابی است و در مقایسه با سال گذشته احساس کردم کیفیت محصولات بهتر شده است. به دنبال این هستیم شرایطی بوجود آوریم که تولیدکنندگان داخلی رشد و همه نیازهای داخلی را برطرف کنند. کیفیت و قیمت تولیدکنندگان به نحوی باشد که بتوانند با نمونههای خارجی هم رقابت داشته باشند.
وی افزود: باید حمایت جدی تری از تولیدکنندگان داخلی صورت گیرد ضمن آنکه تسهیلات و حمایتهای دیگری هم نیاز دارند چرا که به عنوان مثال آنها مشکلاتی در خصوص پرداخت مالیات داشتند.
وزیر ورزش با اشاره به مشکلات پرداخت مالیات تولیدکنندگان لوازم ورزشی گفت: پیگیری کردیم که این مشکلات حل و فصل شود به نحوی که تولیدکنندگان داخلی توانمند شوند و شرایط بوجود بیاید که بتوانند همه نیازهای ورزش قهرمانی و همگانی کشور را تأمین کنند. واقعاً این ظرفیت را در صنعت کشور میبینم که بتوانند تولیدکننده لوازم ورزشی مناسب از لحاظ کیفیت و قیمت باشند به طوری که بتوانند با نمونههای خارجی برابری کنند.
وی ادامه داد: انتظارم این است که باشگاههای خصوصی و دولتی تولیدات بخش داخلی را استفاده کنند که با این کار حمایت ویژهای هم از تولیدکنندگان داخلی میشود و موجب پیشرفت آنها هم خواهد شد.
سلطانی فر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه میزان مشارکت فدراسیون هادر تولیدات ورزشی چیست؟ گفت: فدراسیونهای ورزشی به صورت مشخصی در تولید و نمایشگاه تجهیزات ورزشی مشارکت ندارند، چون در اینجا بحث بخش خصوصی و تولیدکنندگان ورزشی وجود دارد. در واقع فدراسیونها اکثراً مصرف کننده هستند.
وی افزود: سیاست کلی و رویکرد وزارت ورزش این است که بتواند از تولیدکنندگان داخلی استفاده کند تا نیازها برطرف شود. وزارت ورزش بخشی از مصرف را به خود اختصاص میدهد و سایر ارگانها و وزارتخانهها هم مثل شهرداریهای مختلف، آموزش و پرورش، نیروهای مسلح، وزارت علوم و کار هم مصرف کننده هستند و رویکرد آنها در کنار بخش خصوصی هم باید استفاده از محصولات داخلی باشد. این کار به تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی تبیین شده، کمک میکند.
وزیر ورزش گفت: در صورت حمایت از تولیدات داخلی، خود به خود رقابت منطقی در بازارهای داخلی و خارجی به وجود میآید. ضمن آنکه تولیدکننده داخلی باید نگاهی هم به بخش صادرات داشته باشد و با ارتقاء کیفیت محصولات خود که در بسیاری موارد بهتر از محصولات چینی است، در کار بازاریابی تلاش بیشتری داشته باشد.