مدیر کل راه و شهرسازی قم گفت: با بهره برداری از قطار سریع السیر تهران-قم- اصفهان و قم- اراک، شهر قم به کانون تبادل قطارهای پر سرعت تبدیل می شود.
وی افزود: طرح قطار سریع السیر قم – اراک در مرحله مطالعات است.
مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه مکان یابی برای هم پوشانی قطار های سریع السیر با متروی قم به صورت تونل زیر گذر درحال بررسی است گفت: مسیریابی جدید برای خط مترو قم باید به نحوی باشد که نواحی پر رفت و آمد را پوشش داده تا مسافرین بتوانند از مترو، تاکسی و شبکه معابر در محل ایستگاه قطار سریعالسیر به راحتی استفاده کنند.
صبوری گفت: طرح قطار پر سرعت تهران-قم- اصفهان سال گذشته به همت وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد یورو آغاز شده است.
وی پیگیری مسئله فرودگاه را نیز یکی از مصوبههای این جلسه خواند و خاطرنشان کرد: در این جلسه بر لزوم تکمیل و نیاز شهر قم به فرودگاه بینالمللی تأکید و مقرر شد وزارت راه و شهرسازی کمکهای لازم را برای راهاندازی هر چه سریعتر فرودگاه بینالمللی قم در دستور کار قرار دهد.
صبوری همچنین بررسی وضعیت بلوار پیامبر اعظم (ص) را یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی در این جلسه عنوان کرد و افزود: با توجه به هزینههایی که برای این بلوار شده قرار است در جلسه آینده شورای عالی معماری و شهرسازی به بررسی دوباره این بلوار رسیدگی شود.