ساخت 6 جاده دسترسی به معادن سنگ آهن سنگان
شش جاده دسترسی به معادن سنگ آهن سنگان در دست ساخت است که جاده های دسترسی به معادن و حجم خوراک دهی به واحدهای فرآوری را افزایش و فاصله حمل مواد معدنی نیز کاهش داده است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، این راه های دسترسی شامل مسیر خردایش به خردایش، محدوده سی اس غربی، سی اس شرقی، دردوی 2، دردوی- باغک و معدن آ است که سبب تسهیل در حمل مواد معدنی و کاهش فاصله حمل صورت گرفته است.
مسیر خردایش به خردایش
این راه برای خوراک دهی به واحدهای خردایش احداث شد. طول جاده 1730 متر و عملیات احداث این جاده از مرداد ماه 1393 آغاز شد و دی 1395 پایان پذیرفت. همچنین عملیات خاکی برابر 246 هزار مترمکعب معادل 666 هزار تن است.
با احداث این جاده، مسیر حمل سنگ آهن به واحدهای خردایش تا یک دوم مسیر قبلی کاهش یافت.
محدوده Cs غربی
این مسیر به منظور این راه برای خوراک دهی به شرکت های فولاد خراسان و فولاد مبارکه طراحی شد. طول این جاده 2155 متر و عملیات احداث آن در بهمن ماه 1394 آغاز و تاکنون بیش از 95درصد آن تکمیل شده است. حجم عملیات خاکی برابر
446000 متر مکعب معادل یک میلیون و 200هزار تن است.
معدن Cs شرقی
این مسیر برای خوراک دهی به شرکت های فولاد خراسان و فولاد مبارکه احداث شده است.
طول جاده 490 متر و عملیات احداث آن در دی ماه 1394 آغاز و در خرداد ماه 1395 پایان پذیرفت. حجم عملیات خاکی این محدوه برابر 84000 متر مکعب معادل 228000 تن است. از مزایای احداث این جاده می توان به افزایش ظرفیت تولید معادن و همچنین کاهش فاصله حمل سنگ آهن اشاره کرد.
راه سازی معادن دردوی 2
این مسیر با هدف خوراک دهی به شرکت توسعه ملی احداث شد که طول این جاده 1730 متر و عملیات احداث این جاده در آذر ماه 1393 آغاز و در اسفند ماه 1395 پایان پذیرفت. حجم عملیات خاکی برابر 147.000 متر مکعب معادل 407.000 تن است.
راه سازی معادن دردوی _ باغک
این راه با هدف خوراک دهی به شرکت های فولاد شرق کاوه و توسعه ملی طراحی شد. طول جاده 2781 متر و عملیات احداث این راه از مرداد ماه 1393 آغاز و تاکنون بیش از 95درصد آن تکمیل شده است. حجم عملیات خاکی برابر یک میلیون و 945هزار متر مکعب معادل 5 میلیون و 200هزار تن است.
راه سازی معدن A
این جاده برای خوراک دهی به شرکت های فولاد خراسان و فولاد مبارکه احداث شد که طول این جاده 2965 متر و عملیات احداث آن در مرداد ماه 1393 آغاز و در دی ماه 1395 پایان پذیرفت. حجم عملیات خاکی برابر یک میلیون و 460 متر مکعب معادل 4 میلیون و 360 تن است. در احداث این جاده بیش از یک میلیون تن سنگ آهن با کیفیت بالا استخراج و تحویل شد.
طراحی تمام جاده ها برای تردد دامپتراک با ظرفیت 220 تن صورت پذیرفته است. طول جاده 1730 متر و عملیات احداث این جاده از مرداد ماه 1393 آغاز و در دی ماه 1395 پایان پذیرفت. حجم عملیات خاکی برابر 246.000 متر مکعب معادل 666.000 تن است.
با احداث این جاده، مسیر حمل سنگ آهن به واحدهای خردایش تا یک دوم مسیر قبلی کاهش یافت.
واگذاری 85 درصد از طرح های "تهیه و تولید معدنی " به بخش خصوصی
مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی اعلام کرد: از 5 هزار و دویست و پنجاه میلیارد تومان پروژه های ایمیدرو 85 درصد آن به بخش خصوصی واگذار شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، وجیه الله جعفری گفت: در سال 93 وضع شرکت تهیه و تولید مواد معدنی بر اساس فرمت و استانداردها به لحاظ ساختاری مورد بررسی قرار گرفت و وضعیت به سمت سیستم پویا هدایت شد.
جعفری ادامه داد: با انجام فعالیت های خلاقانه و نوآورانه از یک حالت کم تحرکی نجات یافتیم و نیمه دوم سال 95 آن وضعیت کاهش و از طرفی افزایش کارآفرینی و کاهش بروکراسی سازمانی را شاهد بودیم. مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در خصوص واگذاری ها اظهار کرد: بعد از سال 88 میزان واگذاری ها کاهش یافت و در سال 92 با سیاست های ایمیدرو توسعه مشارکتی با محوریت بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفت و به طور کامل به سمت احیا رفتیم.
وی اعلام کرد: از کل 6 واحد ایمیدرو 5 واحد به بخش خصوصی واگذار شد و در این مجموعه ها تنها کار نظارتی می کنیم.
جعفری اعلام کرد: سال های 92 تا 95 میزان اکتشافات و بهره برداری در کشور افزایش و روند نوسازی بهبود یافته است.