پایان آسیب شناسی شیوه ارزشیابی توصیفی مقطع ابتدایی
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه آسیب شناسی شیوه ارزشیابی کیفی و توصیفی در مقطع آموزش ابتدایی پایان یافته است
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خرسان رضوی، رضوان حکیم زاده، امروز پنجشنبه در نشست بررسی سیاست ها و راهبردهای آموزش
ابتدایی در مشهد گفت: آسیب شناسی و اصلاح این شیوه ارزشیابی از برنامه های
محوری در معاونت ابتدایی است. وی بیان کرد: هم اکنون در مرحله اصلاح
آسیب ها و ایرادات شیوه ارزشیابی کیفی و توصیفی هستیم که این اصلاح تا
پایان تابستان انجام می شود. حکیم زاده، اعلام نرخ
پوشش تحصیلی با احتساب دانش آموزان اتباع خارجی را اقدامی نادرست خواند و
افزود: نرخ پوشش تحصیلی در کشور با احتساب دانش آموزان خارجی 99 درصد است
اما این نرخ با احتساب پوشش تحصیلی دانش آموزان ایرانی 98 درصد است. معاون وزیر آموزش و پرورش مهمترین و سخت ترین بخش در برنامه ریزی را برنامه ریزی عملیاتی عنوان و
بیان کرد: متاسفانه در کشور ما سرنوشت بسیاری از برنامه های کلان اجرا نشدن
است که علت آن هم طولانی شدن روند و روال برنامه ریزی است. او با
اشاره به این که هشت سال از رونمایی سند تحول بنیادین می گذرد،
افزود: باید زمینه عملیاتی شدن سند تحول بخوبی ایجاد شود که در این زمینه
برنامه مشخصی باید وجود داشته باشد. حکیم زاده با اشاره به اینکه اصل
مهم در برنامه ریزی تناسب برنامه ها با اعتبارات است، ادامه داد: اولین
الزام اجرای هر برنامه داشتن اعتبار است و با توجه به اعتبار موجود باید
اقدام به برنامه ریزی و اجرا کرد. معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در حوزه ابتدایی تلاش
می شود بر اساس اعتبارات موجود برنامه ریزی و اجرا انجام شود و اجرای هر
برنامه ای که فاقد اعتبار مشخص باشد متوقف خواهد شد. در این نشست طرح و بیان برخی مشکلات در حوزه آموزش ابتدایی و ارائه پیشنهاد برای بهبود تعلیم و تربیت در این مقطع ارائه شد. از مجموع یک میلیون و 200 هزار دانش آموز استان خراسان رضوی، بیش از 600 هزار نفر دانش آموز در 6 پایه مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.