کشتی های فله بر با سوخت LNG ساخته می شوند
کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی با همکاری موسسه رده بندی لویدز رجیستر لندن، فله برهایی که با سوخت گاز مایع طبیعی LNG کار می کنند را طراحی و توسعه خواهند داد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه اطلاع رسانی مانا ؛ در کنفرانس Nor-Shipping در اسلوعنوان شد، کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی در نظر دارد با همکاری موسسه رده بندی لویدز رجیستر لندن فله برهای کیب سایز با ظرفیت 180 هزارDWT که با سوخت LNG کار می کنند را طراحی و وارد بازار کند، این نوع شناورها در مسیرهای تجاری کوتاه و متوسط مانند استرالیا به آسیا و مسیرهای طولانی مانند برزیل به چین تردد خواهند کرد.
تصمیم برای ساخت شناورها با سوخت LNG در شرایطی اتخاذ می شود که قوانین زیست محیطی نیز شدت بیشتری گرفته است، به عبارت دیگر، تکنولوژی در بخش تانکرها و بارجی ها موفقیت آمیز عمل کرده است، اما باید در بخشی که سوخت LNG بتواند در سیستم رانش فله برها مورد استفاده قرار گیرد، کار بیشتری انجام گیرد.
یکی از مشکلات مربوط به استفاده LNG به عنوان سوخت، سایز تانکرهایی مورد نیاز برای ذخیره گاز است، تانکرهای سوخت LNG تقریبا سه برابر حجم تانکرهای سوخت سنتی هستند، اما طراحی شناورها نیاز به تطبیق با تانکرها بدون کاهش ظرفیت کارگو دارد.
مقامات هیوندایی و لویدزریجستر در این باره گفت: به دلیل وفور بیشتر گاز در سرتاسر جهان و از طرف دیگر قوانین سختگیرانه تری که از سوی سازمان بین المللی دریانوردی در مورد انتشارات نیتروژن و سولفار اعمال می شود، نیاز به طراحی های کشتی وجود دارد که بتوانند آلترنتیوهای بیشتری را برای جایگزینی سوخت های بهتر فراهم کنند.
ناگفته نماند، از زمانی که در سفارش ساخت شناورهای جدید، شناورهای سایز بزرگ غالب شدند، شناور با ظرفیت 180 هزار DWT برای این پروژه منظور شد.
"David Barraow " مدیر نوآوری و بازاریابی لویدز ریجستر گفت: طراحی های هیوندایی این امکان برای مالکان شناور در سرتاسر جهان را فراهم می آورد تا شناورهایی سازگار با قوانین انتشارات محیطی داشته باشند و هم از سرمایه گذاری پایدار و رقابتی بهره مند شوند.
"Bong-Jun Jang" جانشین ارشد اجرائی صنایع سنگین هیوندایی گفت: اعتقاد بر این است که این پروژه مشترک، راه حل های اقتصادی و زیست محیطی را برای طراحی های آینده فله برها به ارمغان خواهد آورد و به عنوان نقطه عطفی در تاریخ صنعت کشتیرانی ثبت خواهد شد.
افزون بر این، یک گروه متشکل از کشتیرانی MOL ژاپن، شرکت استخراج معادن BHP استرالیا، شرکت استخراج معادن و فلزات بریتانیایی-استرالیایی، شرکت تولید و اکتشافات نفت Woodside استرالیا، موسسه رده بندی DNV GL نروژ و موسسه تحقیقاتی و طراحی شناورهای تجاری شانگهای چین SDARI در نظر دارد یک فله بر کیب سایز با سوخت LNG برای مسیر تجاری چین-استرالیا را طراحی کند.
جابجایی کانتینری بنادر کشتیرانی کاسکوی چین رشد کرد
جابجایی کانتینری بنادر کشتیرانی کاسکوی چین با رسیدن به هشت میلیون و 670 هزار TEU، افزایش 10 درصدی را در ماه آوریل سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تجربه کرد.
به گزارش گروه بین الملل مانا حجم جابجایی کانتینری بنادر کشتیرانی کاسکوی چین در ماه آوریل سال جاری میلادی با رسیدن به هشت میلیون و 670 هزار TEU نسبت به هفت میلیون و 870 هزار TEU مدت مشابه سال گذشته، رشد 10 درصدی را به همراه داشت. این گزارش ادامه داد: حتی در منطقه Bohai Rim که پیش ازاین با چالش روبه رو بود، در ماه آوریل سال جاری با دو میلیون و 870هزار TEU جابجایی کانتینری این منطقه با رشد 2.7 درصد روبه رو شد، از سوی دیگر، بنادر منطقه Yangtze River elta چین نیز حجم جابجایی با رسیدن به یک میلیون و 640 هزارTEU در ماه آوریل سال جاری میلادی نسبت به یک میلیون و 580 هزار TEU در مدت مشابه سال گذشته، 4.1 درصد افزایش داشته است.
علاوه بر این، حجم جابجایی کانتینری بنادر ساحل جنوب شرقی این کشور با رسیدن به 382هزار و 600 TEU در ماه آوریل سال جاری میلادی نسبت به 346 هزار و 300 TEU مدت مشابه سال گذشته، پنج درصد درصد افزایش را به نمایش گذاشت، در مدت زمان ذکر شده نیز منطقه Pearl River Delta با افزایش چشم گیر 7.1 درصدی، حجم جابجایی کانتینری دو میلیون و 140هزارTEU را نسبت به دو میلیون TEU مدت مشابه سال گذشته تجربه کرد.
جابجایی کانتینری در بندر هنگ کنگ چین به یک میلیون و 740 هزار TEU در ماه آوریل سال جاری میلادی رسید که نسبت به یک میلیون و 580هزار TEU در مدت مشابه سال گذشته، 10 درصد رشد را به نمایش می گذارد.
جابجایی در ترمینال های Kwai Tsing این کشور نیز رشد خوبی را به جای گذاشت، به طوری که از یک میلیون و 250 میلیون TEU در ماه آوریل سال گذشته به یک میلیون و 380 هزار TEU در ماه آوریل سال جاری میلادی افزایش یافت، رقمی که حکایت از سیر صعودی 10.5 درصد دارد.
زمان دیجیتالی شدن حمل کالا فرا رسیده است
بزرگترین فراهم کننده اطلاعات و پلتفورم الکترونیکی صنعت حمل و نقل در اقیانوس اینترا INTTRA، اعلام کرد: صنعت دیجیتالی با سرعت صنعت حمل و نقل کانتینری در اقیانوس را دستخوش تغییر و تحولات مهمی ساخته است.
به گزارش گروه بین الملل مانا، بزرگترین فراهم کننده اطلاعات و پلتفورم الکترونیکی صنعت حمل و نقل در اقیانوس اینترا INTTRA اعلام کرد: در شرایطی که صنعت تجارت روش های کارآمدتر و جدید بهینه سازی را دنبال می کند، سرعت نوآوری تکنولوژی نیز شتاب بیشتری به خود گرفته و صنعت دیجیتالی با سرعت، صنعت حمل و نقل کانتینری در اقیانوس را دچار تحول عمده ای ساخته است.اینترا در ادامه به یکپارچگی شبکه در سراسر سیستم ها، کاربردها و شرکا، زمان دقیق ورود کانتینرها و هوش مصنوعی را بعنوان سه گرایش تکنولوژی که صنعت کشتیرانی کانتینری را به جلو سوق می دهد، اشاره کرد.
"John Fay" رئیس اینترا با اشاره به اینکه دیجیتالی شدن یک ضرورت رقابتی است، افزود: دیجیتالی شدن در صنعت کشتیرانی جایگاه خاصی پیدا کرده است، چرا که تکنولوژی اطلاعات به عنوان اولین وسیله ارتباطی برای مدیران و شرکت های آنها برای دستیابی و افزایش سودآوری بلند مدت به کار می رود.
وی درادامه گفت: به یک مرحله هیجان انگیز و جدید در صنعت حمل و نقل کانتینری اقیانوس وارد شده است که از منبع شبکه ها و اتصالات درون شبکه ها وسیع تر قدرت می گیرد.
لازم به ذکر است: ایجاد یک شبکه دیجیتالی نیوترال گام بزرگ بعدی است، اتصال جامعه دریانوردی و کشتیرانی اقیانوس در یک محیط شبکه ای به همراه تکنولوژی مانند بلاک چین( blockchain)نیز منجر به گسترش و مبادلات تحلیل ها خواهد شد، از سوی دیگر، به دنبال یکپارچگی جریانات کاری اطلاعاتی، مالی و عملیاتی، کاهش هزینه ها و کارآمدی عملیاتی به ارمغان خواهد آمد.
گروه کشتیرانی مرسک دانمارک اعلام کرد: اگر پلتفورم تجاری دیجیتالی برای بهره گیری از فرصت های بازار نقش عمده ای را بازی کند، مسیر دیجیتالی شدن به عنوان بخشی از تصمیمات تجاری شرکت ادامه می یابد. این گزارش در این باره ادامه داد: بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری دنیا و شرکت ماشین آلات بینالمللی کسب و کار به اختصار آی. بی. اِم آمریکایی از طرح های خود برای توسعه راه حل بلاک چین (blockchain)برای کمک به دیجیتالی کردن زنجیره توسعه جهانی برای صنعت کشتیرانی، رونمایی کردند.
اپلیکیشن"گوگل دوئو" در نظر دارد با یک شبکه از حمل کنندگان، فورواردهای کالا، شناورهای حمل و نقل اقیانوس پیما و مقامات بندری و گمرگ همکاری کند.
در ماه گذشته، خط کشتیرانی مرسک مایکروسافت را برای حمایت از عملکرد، بهره گیری تجهیزات و عملکرد عرضه انتخاب کرد.
این گزارش در پایان نوشت: کشتیرانی مرسک برآورد کرد، قدرت داده ها به ذخیره میلیون ها دلار برای شرکت در سال کمک خواهد کرد.