کشتی مغروقه در کیش امروز شناورسازی می شود
یکی از سهامداران شرکت کشتیرانی فراساحل شرقی گفت: شناورسازی کشتی دنا 110 که دو روز پیش در اسکله کیش غرق شد امروز -سه شنبه- انجام می شود.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران(مانا) وی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: فرآیند سالویج یا شناور سازی کشتی دنا 110 که بامداد یکشنبه هفته جاری در اسکله کیش غرق شد، کار ساده ای نیست، بنابراین نیاز به بررسی و مطالعاتی داشت که خوشبختانه طی این دو روز این بررسی ها به طور کامل انجام شد و در نتیجه امروز سه شنبه عملیات سالویج کشتی مسافری دنا 110 انجام می شود.
وی که یکی از مالکین کشتی دناست درباره علت نهایی غرق شدن این شناور خاطر نشان کرد: هنوز و تا زمانیکه مغروقه از آب خارج نشود نمی توان نظر قطعی در این رابطه اعلام کرد.
این سهامدار شرکت کشتیرانی فراساحل شرق با اشاره به خبر احتمال باز بودن دریچه اگزوز شناور گفت: این صحبت از سوی خدمه عنوان شده است اما هنوز نمی توان آن را تایید کرد.
مهمترین مورد بررسی هایی بود که باید شرکت بیمه گذار انجام می داد در عین حال متاسفانه تیم های غواصی متخصص در سالویج در بنادر ما به صورت دائم مستقر نیستند که شناسایی، توافق و حضور آنها مقداری زمان بر است با این اوصاف ما نسبت به پروژه های مشابه سرعت عمل بسیار خوبی داشتیم.
فعلا برآورد خسارت و تا زمانیکه مغروقه به سطح آب بیاید مقدور نیست ولی به نظر نمی رسد که بدنه کشتی دچار مشکل شده باشد چرا که به صورت منظم تحت نظارت شرکت های رده بندی بوده است.
وی همچنین این مسئله را که کشتی دنا 110 تحت چارتر هواپیمایی ماهان بوده است ، رد و تاکید کرد: این شناور تحت مالکیت شرکت کشتیرانی فراساحل شرقی است که به صورت مستمر به صورت تفریحی و یا بندر به بندر در حال خدمات رسانی بوده است.
صبح روز یکشنبه هفته جاری کشتی مسافری دنا 110 از نوع کاتاماران، در اسکله بندر کیش به علت آنچه که باز بودن دریچه اگزوز گفته شد، غرق شد.
نسل سوم صنایع در مجتمع بندری نگین بوشهر مستقر میشود
مجتمع بندری نگین بوشهر در زمینی به مساحت 470 هکتار اجرایی شده است که در
اراضی پشتیبانی این مجتمع بندری، نسل سوم صنایع مستقر میشود.
محمد مهدی بنچاری مدیرکل بنادر و دریانوردی
استان بوشهر در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) با
بیان اینکه استان بوشهر دارای 11 بندر با تجهیزات پیشرفته خدمات بندری است،
گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر 11 گانه استان بوشهر 9 میلیون تن در سال
است.
وی با اشاره به اجرای طرح توسعه بندر بوشهر تصریح کرد: با توجه به محدودیت
فضای 54 هکتاری بندر بوشهر مجتمع بندری جزیره نگین به عنوان پسکرانه این
بندر طراحی شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه زیرساختهای مجتمع
بندری نگین در حال اجراء است، افزود: ایجاد زیرساختها در مجتمع بندری
نگین بوشهر به عهده بنادر و دریانوردی است و سرمایهگذاری از سوی بخش
خصوصی اجرا میشود.
بنچاری با اشاره به اینکه مجتمع بندری نگین بوشهر در زمینی به مساحت 470
هکتار اجرایی شده که در اراضی پشتیبانی این مجتمع بندری نسل سوم صنایع واحد
های فراوری و پردازش داخلی مستقر میشوند، گفت: سه پروژه مهم بندری در
راستای طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع جزیره نگین با سرمایهگذاری 600
میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی اجرایی شده که روند مطلوبی دارد.
وی با بیان اینکه روند اجرایی ساخت ترمینال کانتینری بندر بوشهر در جزیره
نگین تسریع یافته است، تصریح کرد: این ترمینال با 300 متر اسکله قادر است
کشتیهای 50 هزار تنی در آن پهلو بگیرند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اجرای این ترمینال در
زمینی به مساحت 15 هکتار بیان کرد: در افق آینده یک پست اسکله دیگر در این
ترمینال اجرایی میشود که در مجموع مساحت ترمینال تخلیه و بارگیری کانتینر
در جزیره نگین بندر بوشهر به 45 هکتار افزایش مییابد.
بنچاری افزود: ترمینال کانتینری جزیره نگین بندر بوشهر اواخر شهریور ماه امسال افتتاح میشود.
شناور تمام خودکار سال 2018 به بازار می آید
شرکت تکنولوژی Konsberg از ورود شناورهای خودکار به عرصه حمل و نقل در
مسیرهای کوتاه در حالی خبر داد که این موقعیت را فرصتی استثنایی خواند.
شرکت تکنولوژی های دریایی Konsberg در کنفرانس و نمایشگاه
بین المللی کشتیرانی 2017 از ورود اولین شناور خودکار موسوم به Yara خبر
داد و آن را فرصتی بی نظیر برای حمل و نقل در مسیرهای کوتاه دریایی خواند.
مدیر شرکت Konsberg گفت: ورود این شناور خودکار مسئله کم اهمیتی نیست و
شاهد تغییرات آتی با ورود این شناور در عرصه حمل و نقل خواهیم بود. این
تغییرات تنها به موجب پیشرفت تکنولوژی ایجاد نشده است بلکه تغییر الگوهای
کسب و کار با توجه به قوانین نقش قابل توجهی در این حوزه داشته است.
این گزارش ادامه داد: شناور تمام الکتریکی خودکار در نیمه دوم سال 2018
میلادی به طور مستقیم وارد عرصه حمل و نقل می شود و توجیه رقابتی و زیست
محیطی دارد.
مدیر این شرکت در پایان ضمن اشاره به تعداد بالای نیروهای انسانی و متخصص
برای فعالیت روی سیستم های مدرن شناورها ادامه داد: با ورود شناورها می
توان از تمرکز افراد متخصص در بخش های دیگر بهره برد.