به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سایپا نیوز؛ دکتر مهدی جمالی تصریح کرد: در سال گذشته گروه خودروسازی سایپا توانست تولید خود را حدود ۵۷ درصد افزایش دهد که با توجه به میانگین افزایش ۳۸ درصدی تولید خودرو در سطح کشور، میزان افزایش تولید در گروه سایپا بسیار چشمگیر بوده است.
جمالی با بیان این که بازخورد افکار عمومی جامعه بیانگر اطلاع کلی مردم از موفقیت گروه خودروسازی سایپا در زمینه افزایش تولید در سال گذشته است، خاطرنشان کرد: رسانهها سهم به سزایی در انعکاس موفقیت گروه در سال گذشته را بر عهده داشته اند که این تلاش آنان برای کارکنان گروه سایپا یک پشتوانه محسوب میشود.
وی دغدغه اصلی رسانهها در بخش خودروسازی کشور را نوآوری و داخلی سازی محصولات عنوان کرد و گفت: گروه سایپا علاوه بر اهتمام جدی نسبت به افزایش تولید، برنامههای بسیار خوبی در زمینه طراحی و مهندسی محصول را به اجرا درآورده که نتیجه آن در سال گذشته رونمایی از خودرو کوییک و در سال جاری معرفی دو محصول جدید مبتنی بر پلت فرم SP۱۰۰ خواهد بود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به تلاشهای این مجموعه در زمینه ارتقای کیفیت محصولات افزود: تلاشهای مناسبی برای ارتقای پلت فرمهای کنونی و بهبود کیفیت محصولات صورت گرفته که رشد هفت پلهای در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بیانگر تلاش جدی این مجموعه در زمینه کیفیت است.
دکتر جمالی ضمن تاکید بر ضرورت ادامه تلاشها برای افزایش کیفیت محصولات، اظهارکرد: در مسیر افزایش کیفیت نیازمند همکاری و هم فکری جدی با رسانهها و استفاده از نظر و دیدگاههای آنان هستیم که باید از این ظرفیت همکاری به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
وی همچنین آغاز همکاری گروه خودروسازی سایپا با شرکت سیتروئن فرانسه را پدیدآورنده فضای رقابتی در صنعت کشور دانست و گفت: شرکت مشترک سایپا و سیتروئن تشکیل شده و مقدمات اجرایی لازم برای آغاز همکاری در زمینه تولید محصول با برند مشترک در حال اجرا است و به زودی شاهد عرضه محصولات آن خواهیم بود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به بهبود شرایط قطعه سازی کشور نیز تصریح کرد: باید به مذاکره کنندگان محترم در دولت یازدهم دست مریزاد گفت که زمینه ورود سرمایه گذاران خارجی را فراهم ساختند.
وی با بیان اینکه شرکت مشترک تولید رینگ خودرو با همکاری سایپا و یک شرکت خارجی در شهر خرمشهر کلنگ زنی شده است، گفت: براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته مقرر شده این شرکت در سال سه میلیون حلقه رینگ آلومینیومی خودرو را تولید کند که سهم به سزایی در بهبود اقتصاد منطقه و اشتغال شهر خرمشهر خواهد داشت.
دکتر جمالی در بخش دیگری از اظهارات خود به راه اندازی کارخانه تولید خودرو گروه سایپا در کشور الجزایر اشاره کرد و گفت: این کارخانه با انجام فرایندهای مطالعاتی و کارشناسی شده توسط همکاران گروه خودروسازی سایپا و به صورت کاملا علمی با سرمایه گذاری ۹۹ درصدی طرف خارجی در یک ماه آینده راه اندازی خواهد شد که میتواند سهم صادرات محصولات سایپا را در بازار آفریقا به شکل قابل ملاحظهای افزایش دهد.
وی همچنین اصلاح ساختار سرمایه در گروه خودروسازی سایپا را که سال گذشته به اجرا درآمد، انقلابی در بازار سرمایه کشور دانست و تاکید کرد: با اجرای این برنامه سایپا به رکورد سودآوری ۱۵۷ درصدی در بازار سرمایه دست یافت؛ ضمن این که در سال جاری مرحله دوم این برنامه را اجرا خواهیم کرد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اجرای برنامه تحول در خدمات پس از فروش را نیز از دیگر برنامههای مجموعه در سال جاری عنوان کرد و افزود: انتظار داریم در اجرای این برنامه رسانهها همچون گذشته نگاه نکته سنج خود را به کار گرفته و همکار و یاور ما در اجرای این برنامه باشند تا بتوانیم در این زمینه نیز با استفاده از یک ظرفیت مشترک، برای جلب رضایت مشتریان تلاش کنیم.
وی سیاست گروه خودروسازی سایپا در همکاری با رسانههای کشور را شفافیت و صداقت عنوان کرد و گفت: درخواست داریم همواره اطلاع رسانی از فعالیتهای گروه خودروسازی سایپا به صورت دقیق و اصولی صورت گیرد و رسانهها همچون پل ارتباطی میان مجموعه و مشتریان عمل کنند.
مدیر عامل سایپا در ادامه از ضرورت استفاده از ظرفیتهای مشترک همکاری میان خودروسازان و رسانهها خبرداد و گفت: با همکاری و پشتیبانی اصحاب رسانه، در مسیر ارتقای جایگاه صنایع کشور و دستیابی به اهداف خود گام برخواهیم داشت.
جمالی با اشاره به ضرورت پشتیبانی و همکاری رسانهها از صنعت و تولیدکنندگان داخلی اظهار داشت: رسانهها سنگر اصلی حمایت از صنایع به ویژه صنعت خودروسازی کشور هستند و با چشمان تیزبین خود ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت میتوانند به عنوان پشتیبان و حامی صنایع عمل کنند.
وی افزود: مدیریت ارشد گروه خودروسازی سایپا در برنامه ریزی و اجرای سیاستها و طرحهای خود همواره از گزارش ها، نظر و دیدگاههای رسانهها استفاده کرده و ایدههای آنان را به عنوان راهکار هدایت صحیح و اصولی مجموعه در دستور کار قرار داده است.
وی تاکید کرد: با استفاده از دیدگاههای رسانهای و نظرات منعکس شده در فضای مطبوعاتی کشور تلاش کرده ایم نگاه متمرکز و علمی خود را در تمامی بخشها و حوزههای گروه خودروسازی سایپا تسری دهیم.
دکتر جمالی در آیین کلنگ زنی و امضای تفاهمنامه تولید رینگ آلومینیومی بین شرکت سایپا و سرمایه گذار خارجی در شهرک صنعتی خرمشهر هم گفت: پیش بینی شده که طی یک سال خط تولید شرکت تولید رینگ آلومینیوم خرمشهر به بهره برداری کامل برسد و ۳ میلیون حلقه رینگ در سال تولید شود.
جمالی با ابراز خوشحالی از حضور در بین مردم خونگرم خرمشهر گفت: بسیار خوشحالم که در خدمت مردم سرافراز این شهر هستم و برای من فرصت ذی قیمتی است که مجددا به خرمشهر برگشتم.
وی افزود: در سالی که مقام معظم رهبری بنام سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" نام گذاری کرده اند، گروه خودروسازی سایپا طی دو سال گذشته تلاشهای مداومی با همکاری همه شرکتهای گروه انجام داده است و امیدواریم بتوانیم ظرفیتهای تولیدی گروه سایپا را افزایش دهیم.
جمالی گفت: خوشبختانه در سال گذشته توانستیم نزدیک ۵۷ درصد، به ظرفیت تولید خودرو در گروه خودرو سازی سایپا اضافه نماییم و این موفقیت با همت همه کارگران، کارشناسان و مدیران صنعت خودرو سازی کشور به ویژه گروه سایپا محقق شد.
وی تصریح کرد: از روزهای اولی که مطالعه برای افزایش ظرفیت تولید در گروه سایپا آغاز شده، یکی از بخشهای اساسی قطعه سازی است و در بخش قطعه سازی رینگ خودرو به عنوان یک رکن اساسی در افزایش تولید جزء سیاستهای اصلی گروه سایپا بوده است و بر همین اساس در نظر بوده که بتوانیم در این زمینه سرمایه گذاری خوبی را انجام دهیم.
جمالی گفت: در ابتدا گروه اقتصادی سایپا براساس مطالعات انجام شده به دلایل مختلف بیان داشت که افزایش ظرفیت تولید رینگ خرمشهر به جهت بعد مسافت و با توجه به شرایط فعلی صرفه اقتصادی ندارد و از طرفی موضوع افزایش ظرفیت تولید رینگ سایپا در سطوح مختلف دولت و گروه سایپا دنبال شد.
وی تصریح کرد: دولت محترم اعتقاد دارد که همه مردم از جمله گروه سایپا مدیون ملت بزرگ خرمشهر هستند و وظیفه ما این است که وضعیت رینگ خرمشهر را ساماندهی کنیم و لذا از همه همکاران در بخشهای مختلف سایپا در خواست کردیم تا فرآیندی را طراحی کنند که بتوانیم ظرفیت رینگ خرمشهر را افزایش دهیم.
مدیرعامل سایپا افزود: خوشبختانه فرصتی ایجاد شده است تا مشارکتهای خارجی در گروه سایپا رشد یابد و بر این اساس و بعد از مذاکراتی که با خودروسازان بزرگ دنیا انجام دادیم ظرفیت تولید گروه خودروسازی سایپا را بالای ۱ میلیون خودرو پیش بینی
کنیم.
وی تاکید کرد: قاعدتا این افزایش ظرفیت به سایپا اجازه میدهد که تولید در شرکت رینگ خرمشهر اقتصادی شود و در طرحی که اکنون در خرمشهر مدنظر است، ظرفیت تولید ۳ میلیون حلقه رینگ آلومینیومی در طرح توسعه رینگ خرمشهر پیش بینی شده است.
جمالی گفت: از همه مسئولان و مدیران خوزستان و شهرستان خرمشهر و نماینده محترم خرمشهر در مجلس انتظار میرود تا از این حرکت بزرگ سایپا حمایت کنند، چون که سایپا با این کار قصد دارد دین خود را نسبت به مردم خرمشهر ادا نماید.
وی گفت: خوشبختانه فرصت تاریخی ایجاد شد تا با مشارکت خارجی، سرمایه گذاری در این طرح صورت گیرد و به دلیل اینکه وضعیت نقدینگی و مالی کشور در حال حاضر در شرایطی نیست که سرمایه گذاری مستقیم توسط خودروسازیهای داخلی انجام شود از این رو یک شریک خارجی مطمئن پیدا کردیم تا بتوانیم طرح توسعه رینگ سایپا را با اطمینان پیگیری کنیم.
مدیرعامل گروه سایپا افزود: برای اقتصادی کردن این پروژه بخشی از تولیدات را در قالب صادرات پیش بینی کردیم و امیدواریم بخش صادرات بتواند هزینههای حمل و نقل به تهران، کاشان و سایر سایتهای تولیدی را پوشش دهد.
وی گفت: امیدواریم این همکاری که از امروز در خرمشهر شروع میشود با حمایت مسئولین استان خوزستان و شهرستان خرمشهر به سرعت پیش برود.
جمالی گفت: پیش بینی شده که در طی یک سال خط تولید شرکت تولید رینگ آلومینیوم خرمشهر به بهره برداری کامل برسد و ۳ میلیون حلقه رینگ در سال تولید شود و به طور متوسط هر رینگ با ارزش تقریبی بین ۲۰ تا ۳۰ دلار در سال، ۹۰ میلیون دلار گردش مالی به شرکت رینگ سایپا اضافه خواهد کرد و علاوه براین به اشتغال زایی شهرستان خرمشهر و منطقه کمک خواهد شد.
مدیر بازاریابی و برنامه ریزی فروش شرکت زامیاد گفت: با برقراری تعاملی مناسب با شرکت ایویکو ایتالیا، در سال جاری تولید خودروهای تجاری با کیفیت این شرکت مطرح اروپایی در زامیاد شتاب بیشتری خواهد یافت.
به گزارش سایپا نیوز، حمید ترکی افزود: رویکرد اصلی شرکت ایویکو پس از برجام، حضور مستقیم و فراگیر در بازار ایران بوده است، بدین صورت که قصد داریم محصولات این شرکت را در ردههای مختلفی از جمله اتوبوس، مینیبوس، ون، کامیونهای کشنده، باری، کمپرسی و کامیونت به بازار عرضه کنیم.
مدیر پروژه ایویکو شرکت زامیاد با اشاره به اینکه این برند اروپایی، تداعی گر "کیفیت" در اذهان مشتریان ایرانی است، خاطر نشان کرد: از سال گذشته، تولید محصولاتی، چون کامیون کشنده ایویکو استرالیس s۵۰۰ و یورو کارگو را آغاز و به بازار عرضه کردهایم و امیدواریم در سال جاری با رشد چشمگیر تولید محصولات باری و مسافری ایویکو، ضمن رفع نیاز بازار، به افزایش رضایت مشتریان این حوزه نیز نگاهی داشته باشیم.
مدیر بازاریابی شرکت زامیاد در ادامه صحبتهای خود در پاسخ به سوالی مبنی بر آینده بازار خودروهای مسافری در کشور، به کند بودن روند نوسازی مینیبوسهای فرسوده اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تردد حدود ۵۰ هزار دستگاه مینی بوس فرسوده در جادههای کشور و لزوم نوسازی این ناوگان، در سالهای اخیر گامهایی از سوی مسئولین امر برداشته شده که متاسفانه به علت درآمد پایین رانندگان مینی بوس و نداشتن توان مالی مناسب برای جبران اختلاف قیمت در تعویض خودرو فرسوده خود، با کندی پیش رفته است، ولی امیدواریم با حمایت بانکها و ارائه تسهیلات به این قشر زحمتکش، طرح خروج خودروهای مسافری فرسوده اجرایی شود.
وی افزود: با توجه به تشنه بودن بازار خودروهای مسافری در کشور، شرکت زامیاد اخیرا پیش فروش محصولات جدید مینی بوس جدید ۱۹ نفره آذر (A۵۰ - ۱۵) و ون مسافری جدید ۱۱ نفره آراد (A۳۶ - ۱۵) را آغاز کرده است. ضمن اینکه این محصولات در نیمه دوم سال جاری آماده ورود به بازار خواهند بود.