صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری محصولات شوینده
دبیر انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد از صادرات سالانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون دلاری محصولات در این حوزه خبرداد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما؛ «جمشید فروزش» افزود: در حال حاضر کشور از نظر سرمایه گذاری و تکنولوژی تولید محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی هیچگونه کمبود و مشکلی ندارد.
وی همچنین اظهار داشت: مواد اولیه مورد نیاز صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی کشور بخشی به صورت داخلی و بقیه از محل واردات تامین میشود.
دبیر انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران کیفیت محصولات تولید داخلی در این حوزه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: شهروندان در مصرف محصولات خارجی مورد بحث نهایت دقت را داشته باشند، چون مبدا تولید این گونه محصولات مشخص نیست و در اغلب موارد با برندهای معتبر در کشورهای همسایه تولید و روانه بازار میشود.
وی در ادامه افزود: محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی خارجی در کشورهای همجوار تحت لایسنس شرکتهای مختلف تولید، ولی کیفیت محصول اصلی را ندارند.
فروزش در بخش دیگری از سخنان خود تولید محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی تحت لایسنس در داخل کشوررا به نفع اقتصاد، رشد اشتغال و پایداری تولید مملکت دانست و اظهار داشت: امروز در تولید، مالکیت فکری محصول و برند سهم قابلاعتنایی از اشتغال و درآمد را ایجاد میکند.
وی همچنین با اشاره به این جمله که تکنولوژی مورد استفاده در تولید پودرها و مایعات شوینده، صابون و... در ایران همان تکنولوژی روز در جهان است، گفت: علاوه بر این ماشین آلات فعلی بسته بندی صنایع در کشور نیز از آخرین ماشین آلات و تجهیزات موجود یک دهه حاضر در دنیاست.
دبیر انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران با اعلام اینکه ظرفیت فعلی تولید پودرهای شوینده دو تا سه برابر نیاز مملکت و صادرات است بر ضرورت حمایت جدی از صنایع موجود در این حوزه تاکید کرد.