در نشست هیاتی گردشگری از آلمان با اعضای اتاق بازرگانی اصفهان،راهکارهای توسعه صنعت گردشگری اصفهان بررسی شد.
هانا کلب (Hanna klebe) استقبال گرم میزبان،بازدید از اماکن تاریخی،آشنایی بافرهنگ کشورهای خارجی ، ارتباط با مردم محلی ، تغییر زندگی روزمره و تفریح را شش خواسته اصلی گردشگران آلمانی دانست.
وی آثار تاریخی و فرهنگی ، امنیت سیاسی و مهمان پذیری را از نقاط قوت صنعت گردشگری اصفهان برشمرد و افزود : فرصتهای صنعت گردشگری اصفهان شامل برند شهری،ارایه محصولات جدید ،تمرکز بر برند ایران و تاریخ تمدن این کشور ،زمینه برای سرمایهگذاری در زیرساختها و همچنین امکان سفر گردشگران کولهپشتی است.
مدیرعامل شرکت روابط عمومی گردشگری آلمان گفت: تهدیدهای گردشگری اصفهان شامل تبلیغات منفی رسانههای غربی ،نبود هدفگذاری وکمبود سرمایهگذاری در زیرساختها است .
رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اصفهان هم در این نشست گفت:توسعه صنعت گردشگری نیازمند بخش های سختافزاری و نرمافزاری شامل زیرساختهای گردشگری و مراکز اقامتی و سیستم حملونقل ،مدیریت مقصد گردشگران و بازاریابی است .
محمدرضا رجالی تاکید کرد: یکی از حلقههای توسعه گردشگری،وجود شرکتهای روابط عمومی بینالمللی است که بتوانند ظرفیتها گردشگری اصفهان را در بازارهای هدف بهخوبی معرفی کنند.