الزامات ایجاد شرکتهای بزرگ صادراتی در کشور فراهم نیست
عضو کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: الزامات ایجاد شرکتهای مدیریت صادرات باید در کشور فراهم شود در غیر این صورت راه به جایی نخواهد برد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد سیادت در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: در فضای رقابت جهانی شرکتهای میتوانند پایداری داشته و فعالیتهای اقتصادی خود را توسعه دهند که از اندازه و توان مناسبی (سرمایه مادی و انسانی) برخوردار باشند. وی با بیان اینکه مشکلات فرهنگی و اقتصادی تاکنون مانع تشکیل چنین شرکت هایی در کشور شده است بر ضرورت تسریع در رفع معضلات این حوزه تاکید کرد.
عضو هیئت نمایندگان و عضو کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: ایجاد و دوام عمر شرکتهای بزرگ تخصصی صادراتی به عوامل بسیارزیادی از قبیل: ثبات قوانین، چشم انداز مناسب اقتصادی، قوه قضائیه سریع العمل، سالم، صالح، قاطع، سیستم بانکی مناسب، فرهنگ عمومی و ... بستگی دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت ایران و بخش خصوصی امروز به دنبال ایجاد شرکتهای مدیریت صادرات در کشور هستند، افزود: آئین نامه نحوه تشکیل و حمایت از چنین شرکتهای در حال بررسی است.
سیادت اظهار داشت: ایجاد شرکتهای بزرگ صادراتی کار سختی نیست، ولی چیزی که در این میان بسیار مهم به نظر میرسد دوام، بقا و طول عمر چنین شرکت هایست.
وی با بیان اینکه شرکتهای تخصصی صادراتی را رمز ماندگاری در بازار جهانی دانست و گفت:: برای تشکیل چنین شرکتهای باید اقدامات موثری در مملکت انجام شود.
عضو هیئت نمایندگان و عضو کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران افزود: این شرکتها ضمن رونق کسب و کار در حوزه افزایش صادرات غیرنفتی نیز بسیار حائز اهمیت هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که قدرت رقابت ایران در حوزه صادرات روز به روز کاسته میشود، یادآورشد: صادرات در اشتغال افزایی، ارزآوری، پویایی تولید، رشد اقتصادی و ... در هر کشوری بسیار نقش آفرین است.