مدیرکل بازرگانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران بر اتصال شهرک های صنعتی و چشمه ها ی بار به شبکه ریلی کشور اعلام آمادگی کرد.
به گزارش خبرگزاری
صدا و سیما، آقای علی احمدی امروز
علی احمدی افزود: اگر شرکت های خصوصی هم واگن برای حمل و نقل بار خود خریداری کنند 80 درصد تسهیلات به آنان پرداخت می شود.
وی افزود: نمونه این اقدام با شرکت خودرو سازی سایپا در حال انجام است.
آقای علی احمدی گفت: راه آهن همچنین آماده است بازسازی خطوط ریلی فرسوده مراکز مهم مانند سیلوها را نیز با شرط ذکر شده انجام دهد.
آقای قمری نژاد مدیر قطارهای حومه ای راه آهن (ج ا ا ) هم گفت: در برنامه ششم توسعه مسافران شبکه ریلی باید به 18 درصد برسد در حالی که امروز یک سوم آن است.
وی افزود: بر اساس آمار مسافران ریلی قم - تهران در بهمن 95 نسبت به سال قبل آن 70 درصد افزایش داشته است که نشان از وجود تقاضا برای افزایش قطار است.
یزدانی معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران هم در این مراسم از پیوستن دو ایستگاه زواریان و باغیک (باغ یک) به اداره کل راه آهن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: حمل و نقل ریلی در قم در 5 سال گذشته به گونه ای پیشرفت کرده که می تواند با ادامه برنامه های در دست اقدام به الگویی در کشور تبدیل شود.
آقای بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم هم از برنامه های استان قم برای اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گمرک و سیلوی قم به شبکه سراسری راه آهن سخن گفت و افزود: با توجه به سیاست دولت مبنی بر ریل پایه شدن قم ساخت شهرک های جدید صنعتی یا اقدامات مشابه فقط در کنار راه آهن انجام خواهد گرفت.
مدیر کل راه آهن قم نیز با تشریح جایگاه قم در شبکه مسافری و باری کشور از موافقت اولیه راه آهن جمهوری اسلامی برای راه اندازی قطار قم - کربلا خبر داد.
آقای اعتماد افزود: در صورت افزایش مسافران قطار قم -تهران، راه آهن آماده است روزانه یک رام قطار دیگر به مقصد تهران راه اندازی کند.
در این مراسم تفاهم نامه ما بین راه آهن و فرودگاه قم در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برای مشارکت در زیرسازی و روسازی شبکه ریلی این دو منطقه برای اتصال به شبکه سراسری راه آهن به امضا رسید.
در پایان این مراسم از آقای زادخور مدیر کل سابق راه آهن قم همچنین تعدادی از لوکوموتیورانان، بازرسان فنی، مهندسان و کارگران نمونه ایام تعطیلات نوروز تجلیل شد.
آقای زادخور هم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به استقلال راه آهن قم از اراک در سال 91 گفت: افتتاح کمربند بزرگ ریلی قم و راه اندازی قطارهای حومه ای قم -تهران از برکات این اقدام است.