60 درصد شناورهای باری کوچک نیاز به نوسازی دارد
بیش از 60 درصد از شناورهای باری فعال در خلیج فارس نیاز به نوسازی دارند اما فعالان این بخش هنوز با سازمان بنادر و دریانوردی به نتیجه نرسیدهاند.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی حمل و نقل دریایی بار و مسافر کشوردر گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) درباره طرح تبدیل لنج های چوبی به شناورهای فلزی با استفاده از وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پیگیر هستیم با سازمان بنادر و دریانوردی بر روی طرحی به توافق برسیم.
احمد هاشمی افزود: البته سازمان بنادرو دریانوردی نیز دغدغه تبدیل این شناورها را دارد اما باید به گونه ای برنامه ریزی شود که هر چه زودتر به نتیجه برسیم زیرا با طولانی تر شدن زمان مشکلات این شناورها نیز بیشتر می شود.
وی تصریح کرد: اگر تجهیزات و موتورهای این شناورها به روز و از تناژ بیشتری برخوردار بود، با توجه به افزایش قیمت سوخت قطعا با مشکلات کمتری مواجه می شدند.
وی گفت: مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی معتقدند باید کارشناسی های بیشتری برای اجرای این طرح انجام شود.
علی دریانورد مدیرعامل تعاونی لنج داران هرمزگان نیز ضمن مخالفت با طرح تغییر لنج های چوبی به فلزی؛ به شبکه اطلاع رسانی مانا گفت: صاحبان کالا از لنج های چوبی برای حمل و نقل کالای خود استفاده می کنند و لنج های چوبی را به شناورهای فایبر گلاس ترجیح می دهند.
وی تصریح کرد: هم اکنون در بسیاری از کشورهای عربی منطقه لنج های چوبی دو تا سه هزارتنی ساخته می شود.
دریانورد گفت: با توجه به افزایش قیمت سوخت و کاهش صادرات کالا هم اکنون تعداد لنج های چوبی شرکت تعاونی هرمزگان از 321 فروند به حدود 80 فروند کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: در گذشته سازمان بنادر و دریانوردی تصمیم هایی برای تبدیل لنج های چوبی به فلزی داشت اما این طرح تا کنون به نتیجه نرسیده است.