راه آهن یزد با افزایش بهره وری نرم افزاری دیزلی و لکوموتیو شاهد رشد سی درصدص نسبت به سال گذشته بوده است
مدیرکل راه آهن یزدگفت: با افزایش بهره وری نرم افزاری دیزلی و لکوموتیو شاهد افزایش ۳۰درصدی عملیات و عملکرد نسبت به سال گذشته بودهایم.
سید مصطفی داوودی با اعلام کسب رتبه نخست راهآهن یزد در حمل بارافزود: ازآنجاکه نقطه مرکزی راهآهن ایران بر نقطه مرکزی کشور منطبق شده تقریباً بهعنوان استراتژیک ترین نقطه راهآهن کشور بشمار میرود.
وی گفت: راهآهن یزد نقطه حساسی است چون با راهآهنهای استانهای اصفهان، فارس، کرمان، هرمزگان و شرق ارتباط داشته و تقریباً همه قطارهایی که به سمت شرق، غرب و جنوب کشور میرود از این استان میگذرد.
مدیرکل راهآهن یزد اشاره کرد: هرگونه خلل ترافیکی در این استان، کل کشور را تحتالشعاع قرار میدهد درحالیکه خیلی از راهآهن های کشور این موقعیت را ندارند.
داوودی بابیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مواد معدنی و افزون بر ۷۰ درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور میکند ادامه داد: دلیل عبور اینهمه بار از استان یزد عبور تمام محمولههای باری است که از طریق بندرها صادر میشود و یا وارد کشور میشود.
وی تأکید کرد: راهآهن یزد با داشتن ۴۵ سال سابقه، معادن زیاد و مردم سختکوش، رتبه نخست را در حمل بار در طول سالهای گذشته کسب و آن را حفظ کرده و باوجودی که در این شرایط رشد یکدرصدی در عملکرد نیز سخت است توانسته بیش از ۳۰ درصد افزایش عملیات داشته باشد.
مدیرکل راهآهن یزد بخشی از این افزایش حجم عملیات را ناشی از بالا رفتن بهرهوری دانست و افزود: تا سالهای گذشته در بهرهوری از لکوموتیو و دیزل در رده استانهای پایینی بودیم که امسال عملکرد برعکس شده و استان برتر کشور شدهایم.
وی ادامه داد: از سوی دیگر یک سیستم کنترل علائم ترافیکی در هر اداره کل همراه با یک کنترل مرکزی وجود دارد و با توجه به جایگاه و موقعیت استان یزد، کنترل مرکزی ترافیک بخشهایی از استانهای قم، اصفهان، کرمان و یزد در این اداره کل انجام میشود.