وزیر ورزش گردشگری ورزشی را یکی از مهمترین منابع درآمدزایی باشگاه های بزرگ ورزشی دانست.
وی افزود: سالانه حدود یک میلیارد و 200 گردشگر در کشورهای مختلف جابه جا می شوند و بخشی از آنها برای دیدن جاذبه های ورزشی،اماکن و استادیوم های ورزشی به کشورهای مختلف سفر می کنند.
وزیر ورزش و جوانان یکی از مهمترین منابع درآمد باشگاه های حرفه ای بزرگ دنیا را درآمد حاصل از گردشگری ورزشی دانست و گفت: باشگاه های بزرگ ورزشگاه های خود را با مکان های جنبی آن در اختیار گردشگران می گذارند تا در اوقاتی که مسابقه ندارند برای استفاده گردشگران و درآمد استفاده کنند.
سلطانی فر باشگاه های بزرگ دنیا از جمله بارسلونا، رئال مادرید و منچستر یونایتد را با ورزشگاه های اختصاصی آنها نیوکمپ، سانتیاگو برنابئو و اولدترافورد مورد توجه قرار داد و افزود: شمار زیادی از گردشگران خارجی از ورزشگاه باشگاه های بزرگ دیدن می کنند که بخشی از منابع مالی آنها از این طریق تامین می شود از طرفی تیم های حرفه ای دنیا سالانه 15 تا 30 درصد درآمد خود را از درآمد گردشگران مختلف به دست می آورند و در کنار آن خدماتی نظیر فروش پیراهن و عکس به علاقمندان ارائه می کنند.
وزیر ورزش با اشاره به اهمیت درآمدزایی باشگاه های ورزشی در ایران گفت: مبالغی که در قالب گردشگری ورزشی بدست می آید در فرآیند جدید ورزش کشور که قصد داریم از تیم داری به باشگاه داری برسیم، باید مدنظر قرار گیرد.
سلطانی فر ادامه داد: تیم های بزرگ ایران باید شرایطی را بوجود آورند که گردشگران داخلی و خارجی به استادیوم های اختصاصی آنها بروند و با بهره گیری از موزه، فروش محصولات و سایر اماکن جانبی بخش عمده ای از هزینه هایشان را از محل ورود گردشگران داخلی و خارجی تامین کنند.
وزیر ورزش و جوانان افزود: انجمن توسعه گردشگری ورزشی با همکاری وزارت ورزش و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل شده است و تلاش می کنیم بخش گردشگری ورزشی را توسعه دهیم.
سلطانی فر با اشاره به سفر بسیاری از گردشگران که برای استفاده از جاذبه های طبیعی ایران صورت می گیرد، گفت: برخی از این گردشگران به قله های مرتفع ایران صعود می کنند یا برای استفاده از کویر به ایران می آیند یا از پیست های اسکی استفاده می کنند که به هر حال فرصت طلایی برای ورزش و گردشگری کشور است.