مدیر کل راه و شهرسازی استان قم از احد اث کمربندی 110 کیلومتری قم در سال آینده خبر داد.
آقای صبوری امروز در نشست با خبرنگاران گفت : این کمربندی از کیلومتر 20 اتوبان قم تهران آغاز می شود و پس از عبور از جاده قم اراک - قم کاشان و اتوبان امیرکبیر مجددا به اتوبان قم- تهران منتقل می شود.
وی افزود: اعتبار ساخت این کمربندی در لایحه بودجه سال 96 پیش بینی شده که در مدت 5 سال احداث خواهد شد.
آقای صبوری اضافه کرد: قرارداد ساخت 75 کیلومتر از این بزرگراه با بخش خصوصی منعقد شده است.
آقای صبوری با اشاره به اینکه مجموعا 180 میلیارد تومان برای ساخت آن در نظر گرفته شده خاطرنشان کرد: اعتبار سال آینده این طرح تنها یک میلیارد تومان است که ضروری است به بیش از 30 میلیارد تومان افزایش یابد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان قم از انعقاد تفاهم نامه تبدیل بزرگراه قم- سلفچگان به آزادراه به منظور افزایش ایمنی آن هم خبر داد و گفت: این طرح نیز به مدت 2 سال و با مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد شد.
آقای صبوری از انعقاد تفاهم نامه با یک شرکت چینی برای تعویض بزرگراه قم تهران هم سخن گفت و افزود: ظرفیت عبور خود را از این بزرگراه 6 هزار است اما در مواقع اوج ترافیک به 70 هزار رسیده از این جهت ضروری است تعویض آن انجام شود.
وی در عین حال راه اندازی قطار حومه قم- تهران را به تعداد هشت رام در روز کاری ارزنده برای کاهش بار ترافیک بزرگراه قم تهران دانست و از مردم خواست حتی الامکان تردد خود را به تهران با قطار انجام دهند.
مدیر کل راه و شهرسازی در ادامه از اتمام روشنایی جاده قم- قنوات تا پایان سال خبر داد.
آقای صبوری همچنین گفت : بخشی از تقاطع غیرهم سطح پردیسان قم نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
وی همچنین از افتتاح 195 واحد مسکونی مهر در دهه فجر امسال سخن گفت و افزود: بدین ترتیب تنها 2300 واحد از مجموع 46000 واحد مسکن مهر باقی می ماند که سال آینده به اتمام خواهد رسید.
در این نشست خبری آقای زارع مدیرکل هواشناسی استان هم از افتتاح قریب الوقوع سامانه پیش بینی و هشدار سیل در قم خبر داد.
آقای شهروندگان مدیرآزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان هم با اشاره به اینکه روزانه یکصد آزمایش مربوط به پروژه های عمرانی در حال اجرای قم در این آزمایشگاه انجام می شود گفت: خرابی برخی از جاده ها را به علت اضافه تناژ وسایل باربری است و این آزمایشگاه هم پروژه ها حضور فعال دارد و قادر به انجام تمام آزمایشات است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم هم در این نشست از نصب دوربین های نظارتی در تمام ورودی ها و خروجی های شهر برای کنترل تناژ وسایل سنگین خبر داد و گفت: براساس بخش نامه های جدید، وسایل نقلیه سنگین حامل بار باید علاوه بر کنترل تناژ داردای بارنامه هم باشند در غیر اینصورت جریمه و از تردد آن ها جلوگیری می شود.
آقای جمالی از آغاز نصب سازه های بتنی (نیوجرسی ) در 12 کیلومتری ابتدای بزرگراه قم تهران خبر داد و گفت: به تدریج این سازه ها تا کیلومتر 64 بزرگراه که در حوزه استحفاظی قم است نصب خواهد شد تا از بروز حوادث جلوگیری کند.
معاون فنی و اجرایی راه آهن قم هم گفت به منظور افزایش سرعت قطارهای مسافرتی قم تهران پروژه هدو خطه کردن مسیر ایستگاه بزرگ باری قم در ابتدای جاده قدیم قم تهران تا روستای قمرود به طول 31 کیلومتر در حال انجام است که تا پایان امسال به اتمام می رسد.