رئیس سازمان گسترش :
قدرت تصمیم گیری از مدیران گرفته شده است
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران : قدرت تصمیم گیری از مدیران سازمانها به طور خاص سازمانهای دولتی و عمومی گرفته شده است.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما ؛ منصور معظمی در همایش 100 شرکت برتر کشور با اشاره به تحریم ها و فشارهای ناشی از ان افزود : برغم اجرای برجام هنوز بسیاری از عوامل محدودکننده ای که نقش موثری در اقتصاد ما دارد ، رفع نشده است ، ایا می توانیم مراودات بانکی داشته باشیم ؟ در چنین شرایطی ما نیازمند مدیران شجاع و تصمیم گیر هستیم .
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : نهادهای نظارتی با کاهش سخت گیری های بی مورد و پرهیز از انتقادات بی جا ، فرصت و اجازه تصمیم گیری به مدیران اجرایی بدهند .
وی افزود : بزرگترین شرکت ایرانی در سال 94، فروشی در حدود 11 میلیارد دلار داشته و این در حالی است که فروش شرکت های اول جهانی حدود 800 میلیارد دلار است.
معظمی گفت : مجموع فروش 100 شرکت اول 180 میلیارد دلار است اما میزان فروش شرکت اول دنیا 4100 میلیارد دلار فروش داشته است که نشان می دهد شرکت های ایرانی کوچک هستند و باید بزرگ شوند.
رئیس ایدرو گفت : عملکرد 10ساله از چشم برنامه انداز 1404 نشان می دهد فاصله ما با آن چه باید در حال حاضر باشیم ، بسیار زیاد است و بنا بود در طول برنامه چهارم و پنجم ما رشد 8 درصد داشته باشیم در حالی که متوسط رشد اقتصادی از ابتدای انقلاب تاکنون 2.5 درصد است.
معظمی با تاکید بر اینکه رمز شکل گیری اقتصاد مقاومتی در دست مدیران اجرایی کشور است ، گفت : بنگاه های ما باید بتوانند در بازارهای جهانی حضور پیدا کنند و از زمان حضور در ایدرو در موافقتنامه هایی که امضاء شده نگاه ما به سمت تولید صادرات گرا بوده است.
وی افزود : نمی توانیم از جامعه جهانی جدا باشیم و این جامعه البته مولفه های خاص خود را دارد و ما باید بتوانیم از مزیت های ملی خود مانند مزیت مان در حوزه انرژی به طور بهینه استفاده کنیم.
معظمی با اشاره به تحولات سریع جهان گفت : بنگاههای برتر باید در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از پیش نقش آفرین باشند ، اگر بنگاه های ما نتوانند خود را با این تغییرات همراه کنند ، در بازی بنگاه ها بازنده خواهند بود.
وی افزود : توانمندسازی سازمان های ایرانی یکی از راهکارهای اثربخش به منظور تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است و سازمان ها در این خصوص باید پیشتازی در اقتصاد دانش بنیان ، رشد بهرهوری ، اصلاح الگوی مصرف ، ارتقاء توان تولید داخل ، توسعه کارآفرینی، نوآوری در تولید و دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش بنیان در منطقه را مدنظر قرار دهند.