تک سوژه سایبری؛
چقدر خرج می کنی برای اینکه بعدا گریه کنی ؟
آمار ارائه شده در خصوص مصرف لوازم آرایشی در ایران چند وقتی است دستمایه شبکه های اجتماعی در فضای مجازی شده است .
آمار ارائه شده در خصوص مصرف لوازم آرایشی در ایران چند وقتی است دستمایه شبکه های اجتماعی در فضای مجازی شده است با تیترهایی همچون :
«سرخاب و سفیداب چقدر خرج روی دستمان میگذارد؟»،
«مقایسه هزینه آرایش و زیبایی در ایران و جهان»،
«فاجعه در مصرف لوازم آرایشی!»
و از این دست تیترها به سراغ بررسی مصرف لوازم آرایشی در ایران و مقایسه آن با کشورهای دیگر رفته اند.
آخرین مصاحبه دکتر شهریار مستوفی، مدیریت نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اینکه ایران را دومین مصرفکننده لوازم آرایشی و بهداشتی در غرب آسیا دانسته بود، تنور اظهار نظرهای کاربران فضای مجازی را در این خصوص گرم کرد و هر کدام در این مورد به ارائه آمارهای جدید پرداختند!
آمارهای جدیدی که حاکی از آن است که مصرف کنندگان ایرانی بازار لوازم آرایش، گوی سبقت را از عربستان ربوده و مقام اول را در غرب آسیا به خود اختصاص دادهاند.
مستند لب های سربی ؛ بررسی میزان آسیب های استفاده بی رویه از لوازم آرایشی
مقایسه سرانه مصرف لوازم آرایش در ایران و کشورهای اروپایی نشان میدهد که ایرانیها بهطور متوسط ٤,٥ درصد از درآمد سالانهشان را برای لوازم آرایش هزینه میکنند؛ این درحالی است که آلمانیها تنها ١.٥درصد و فرانسویها و انگلیسیها نیز ١.٧درصد از درآمد سالانهشان را برای خرید لوازم آرایش هزینه میکنند. در واقع زنان ایرانی حدود ٣ برابر بیشتر از همتایان اروپایی خود برای آرایش کردن هزینه میکنند که به طور خلاصه نشان می دهد گردش مالی لوازم آرایش در ایران حدود ٢.١ میلیارد دلار است.
بررسی کارشناسان نشان می دهد که سینمای ما سالانه ٤٤٥ مرتبه کمتر از آمریکا و ٨٥ بار کمتر از سینمای ژاپن، درآمد دارد. این درحالی است که مردم ایران سالانه به اندازه گردش مالی سینمای ژاپن و بیشتر از همه درآمد سینمای بالیوود هندوستان برای آرایش خود هزینه میکنند. یعنی آنکه ایرانیها تقریبا ٣ برابر هزینهای که برای امور فرهنگی و تفریح خود انجام میدهند، برای خرید لوازم آرایش هزینه میکنند.
در پایان باید گفت که در خوانش مطالب مربوط به استفاده از لوازم آرایش در ایران و مقایسه آن با کشورهای دیگر، دو نکته تلخ توجه هر خواننده ای را به خود جلب می کند:
اول اینکه سن استفاده از لوازم آرایشی در کشورمان به کمتر از ۱۴ سال رسیده است و دیگر اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی به صورت قاچاق و تقلبی وارد میشوند، یعنی سالانه بیش از ۸۵۰ میلیون دلار ضرر اقتصادی برای کشور به بار می آید. مسابقه ای که در این بین، اهمیت توجه به مسائل فرهنگی بیش از پیش خودنمایی می کند، قبل از آنکه خیلی دیر شده باشد.
چقدر خرج می کنی برای اینکه بعدا گریه کنی ؟
چقدر خرج می کنی برای اینکه بعدا گریه کنی ؟
چقدر خرج می کنی برای اینکه بعدا گریه کنی ؟
چقدر خرج می کنی برای اینکه بعدا گریه کنی ؟
چقدر خرج می کنی برای اینکه بعدا گریه کنی ؟
چقدر خرج می کنی برای اینکه بعدا گریه کنی ؟
چقدر خرج می کنی برای اینکه بعدا گریه کنی ؟
چقدر خرج می کنی برای اینکه بعدا گریه کنی ؟
چقدر خرج می کنی برای اینکه بعدا گریه کنی ؟
چقدر خرج می کنی برای اینکه بعدا گریه کنی ؟