بهره برداری از سه طرح عمرانی پایتخت
سه طرح عمرانی مهم پایتخت شامل احداث پل شرق به شمال تقاطع بزرگراه نیایش و چمران و پل های تقاطع غیرهمسطح کاروان سنگی 1 و 2 به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما، معاون فنی وعمرانی شهرداری تهران در این مراسم با تبریک سالروز ولادت یازدهمین اختر آسمان ولایت امام حسن عسگری(ع) گفت: این طرح ها با همت مدیران جوان کشورمان ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.
جاوید با اشاره به احداث پل شرق به شمال تقاطع بزرگراه های نیایش و چمران افزود: با افتتاح این پل سه بزرگراه مهم پایتخت، شهید چمران، یادگار امام (ره) و نیایش به یکدیگر متصل می شود و شهروندان در این محدوده دیگر شاهد افزایش حجم ترافیک و مسیر تردد خود نخواهند بود.
وی با اشاره به استفاده به مهندسی ارزش در این پروژه تصریح کرد: ساخت این پل با هدف کاهش و مدیریت هزینه انجام شد .به غیر از این و در صورت تملک املاک باید یک صد میلیاردتومان هزینه می شد اما با کاهش هزینه 9 برابر این پروژه انجام شد.
جاوید با اشاره به تقاطع غیرهمسطح کاروانسرای سنگی 1 گفت: برای ساخت این تقاطع 120 میلیارد تومان هزینه شد.
وی افزود: پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح کاروانسرای سنگی 1 شامل حدود 5 کیلومتر عملیات راه سازی و بیش از 2 کیلومتر عملیات پل سازی است و عملیات اجرایی آن از ابتدای سال 88 و با شناسایی معارضات تاسیساتی و ملکی آغاز شد.
معاون شهردار تهران تاکید کرد : ساماندهی ترافیکی در محل تقاطع بزرگراه فتح و بزرگراه شهید لشکری را باید از عملکرد های اصلی این پروژه اعلام کرد .
وی با اشاره به بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح کاروانسرای سنگی 2 نیز گفت: اهمیت این پروژه به این دلیل است که باعث می شود 4 بزرگراه شهید حکیم ، فتح ، جاده مخصوص و بزرگراه کرج به هم وصل شود. انشالله در آینده ای نزدیک که امتداد بزرگراه حکیم به آزادراه کرج - تهران به بهره برداری خواهد رسید، تقاطع های کاروان سرای سنگی 1 و 2 به عنوان ورود های اصلی غربی پایتخت معرفی می شود .
وی با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح کاروان سنگی 2 در محل تقاطع تهران – کرج با ادامه بزرگراه شهید حکیم قرار گرفته است، افزود: در واقع بهره برداری از این تقاطع نقش مهمی در تکمیل عملکردهای ترافیکی تقاطع غیرهمسطح کاروان سنگی 1 دارد.
جاوید تاکید کرد: ابتدا تقاطع غیرهمسطح کاروان سنگی 1 و 2 علاوه بر تکمیل حلقه بزرگراهی در غرب کمک شایانی به کاهش بار ترافیک در محورهای بزرگراهی این محدوده خواهد کرد.
وی افزود: امیدواریم در مدت زمان باقیمانده از مدیریت فعلی شهر تهران 55پروژه ای که هنوز به اتمام نرسیده اند ، تکمیل شوند.
معاون فنی وعمران شهرداری تهران در ادامه با اشاره به دستاوردهای مدیریت شهری در ده سال اخیر گفت: شهروندان این دوره از مدیریت شهر شاهد پیشرفت ها عمرانی محسوس در پایتخت و در راستای بالا بردن ارتقای کیفیت زندگی شهروندی بوده اند .
جاوید با بیان اینکه در این مدت بزرگراه های شهر تهران 80 درصد توسعه پیدا کرده است، افزود: 540 کیلومتر بزرگراه هم اکنون در پایتخت برای تردد بهتر شهروندان ساخته شده است .
وی با بیان اینکه 113 درصد رشد ساخت تقاطع های غیرهمسطح را در این بازه زمانی داشته ایم ، خاطرنشان کرد: تونل های شهری تهران نیز در حال حاضر 20 برابر شده است؛ انشالله تا اواخر امسال سه تونل شهدای غزه، زیرگذر ارش- اسفندیار و ضربعلی زاده به شهروندان تقدیم خواهد شد .///
جاویر با تاکید بر عدم همراهی دولت ها با مدیریت شهری افزود: به شاخص نرخ تورم سال جاری 23 هزار میلیاردتومان هزینه عمرانی در شهر تهران انجام شده است و به نسبت 11 سال قبل 4 برابر به عمران و آبادانی تهران توجه شده است.
معاون فنی وعمرانی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه توجه به توسعه و رفاه شهروندان فقط به مناطق شمالی پایتخت مختص نبوده است، گفت: طی دهه اخیر شهروندان جنوب و مرکز شهر تهران شاهد بهره برداری پروژه های عمرانی بسیاری بوده اند.
جاوید با بیان اینکه 106 پروژه بزرگ عمرانی از مهرماه سال 84 تا ابتدای سال 94 به بهره برداری رسیده است، گفت: به طور میانگین در یک دهه ماهی یک بار افتتاح پروژه بزرگ عمرانی در شهر تهران داشته ایم .
طرح های عمرانی پایتخت با حضور جمعی از اعضای شورای شهر تهران، مدیران ارشد شهری، نمایندگان مجلس، فرمانده قرارگاه شهیدرجایی، خانواده های معظم ایثارگران و شهدا و شهردار تهران به بهره برداری رسید.