ایجاد جبهه کاری جدید در پروژه احداث ادامه بزرگراه یادگار امام
مجری طرح های بزرگراهی سازمان مهندسی تهران، از گشوده شدن یک جبهه کاری جدید در پروژه احداث ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) خبر داد.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، قاسم مالدار با بیان آنکه متعاقب انحراف ترافیک جنوب به شمال بزرگراه آیت الله سعیدی در محل تقاطع با میدان فتح، فضای کارگاهی لازم برای احداث 2 دستگاه از پل های این تقاطع غیر همسطح فراهم شده است، افزود: تلاش برای احداث پل اصلی شمال به جنوب و پل جهتی جنوب به غرب تقاطع میدان فتح از طریق عملیات حفاری و شمع زنی آغاز شده است.
وی لزوم رعایت محدودیت ارتفاع در عملیات اجرایی تقاطع ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) با میدان فتح که به علت مجاورت با فرودگاه مهرآباد اعمال می شود را از دشواری های اجرای این پروژه دانست و افزود: عملیات حفاری و شمع زنی پل های شمال به جنوب و جنوب به غرب تقاطع میدان فتح باید به صورت دستی و بدون استفاده از ماشین حفار انجام شود.
تقاطع ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) با بزرگراه فتح و بزرگراه آیت الله سعیدی که در محدوده میدان فتح قرار دارد، یک تقاطع 3 سطحی است.
ملاحظاتی که بیشترین تاثیر را بر نحوه طراحی این تقاطع چند سطحی داشته است، مربوط به فاصله اندک با فرودگاه مهرآباد و کریدورهای پروازی آن است. از این رو غیر از رمپ ارتباطی غرب به شمال که به صورت یک پل روگذر در ارتفاع 8 متری سطح زمین احداث می شود، سایر مسیرهای دسترسی در ترازهای صفر و منفی یک قرار خواهند گرفت. پل دسترسی شمال به شرق و پل دوربرگردان غرب به غرب تقاطع میدان فتح، پیش از این مرحله اتمام عملیات سازه ای را پشت سر گذاشته اند.
بنا بر اعلام معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، پروژه احداث ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) طی سال آینده تکمیل و به میدان فتح متصل خواهد شد.