تصویب کلیات واگذاری شهروند در شورای شهر
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران : علت اصلی واگذاری شهروند، توسعه برند شهروند در استانها و شهرستانها است.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: علت اصلی واگذاری شهروند، توسعه برند شهروند در استانها و شهرستانها است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما ، گودرزی در بازدید از خطوط 6 و 7 متروی تهران در خصوص واگذاری سهام فروشگاه زنجیرهای شهروند و مجموعه شهر آفتاب به بانک شهر افزود: علت اینکه بانک شهر برای خرید سهام انتخاب شد این است که در بخش حقیقی و حقوقی کسی اعلام آمادگی نکرد.
وی در خصوص قیمت فروش سهام شهروند و شهر آفتاب گفت: هنوز قیمت قطعی و دقیق آنها مشخص نشده زیرا قیمت گذاری آنها کار زمان بری است.
گودرزی افزود: 3 یا 5 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به عنوان ناظر برای این قیمت گذاری حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه بعد از قیمت گذاری پیشنهادی، بحث مبلغ باز هم در شورای اسلامی شهر تهران ارزیابی می شود، گفت: : بعد از بررسیهای بسیار، قیمت نهایی تصویب میشود ارزیابی و قیمت گذاری هم در دو ماهی که زمان مشخص شده انجام خواهد گرفت.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ضمن تاکید بر اینکه مسیر قانونی برای واگذاری حتما طی خواهد شد، افزود: شهرداری با بانک شهر تهاتر میکند و این کار مشکل قانونی نخواهد داشت کلیات واگذاری را شورای شهر تصویب کرده و بحث قیمت گذاری در شهرداری انجام نمیشود. برند شهروند را شرکتی که در این راستا صلاحیت دارد قیمت گذاری میکند.
گودرزی با بیان اینکه هزینه ساخت مجموعه شهر آفتاب بالغ بر 1400 میلیارد تومان شده است، تصریح کرد: وضعیتی که امروز در مجموعه شهر آفتاب از نظر عرضه و خدمات و غیره ملاک قیمت گذاری قرار میگیرد موجب میشود بانک شهر از نظر خرید و شهرداری تهران از منظر فروش، ضرر نکنند. هم شهرداری در این معامله متنفع میشود و هم بانک شهر.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در بازدید از خطوط 6 و 7 مترو که در حال ساخت است در جمع خبرنگاران گفت: در دوره شهردار کنونی تهران بیش از 100 کیلومتر مترو ساخته شده و قریب 100 کیلومتر هم در دست اقدام است.
وی با اشاره به اینکه ساخت مترو هم به کاهش ترافیک و هم به کاهش آلودگی محیط زیست کمک شایانی میکند، افزود: این کار باید صورت میگرفت گرچه دولت رقم زیادی به شهرداری تهران بدهکار است و باید به توسعه مترو و اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی کمک میکردند و نکردند اما شهردار معتقد است باید به مردم عزیز خدمت شود در بحث تونلها و مترو و BRT اقدامات خوبی انجام شده است.
گودرزی با بیان اینکه شهرداری همواره با مشکل بودجه مواجه بوده است، تصریح کرد: با افتتاح خطوط 6 و 7 حدود 200 کیلومتر مترو در این دوره مدیریت شهری تهران افتتاح میشود.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران هزینه ساخت خطوط 6 و 7 متروی تهران را 12000 میلیارد تومان خواند و گفت: اگر شهرداری این پروژه را نمیساخت حدود 25 هزار میلیارد تومان باید هزینه میشد. وضعیت بودجه شهرداری با توجه به پروژههای در حال ساخت اگر دولت همکاری کند و بدهی خود را بپردازد بهتر خواهد بود و پروژهها تمام خواهد شد.
گودرزی با بیان اینکه از فاینانس و تسهیلات بانکی برای ساخت پروژههای شهرداری استفاده میشود ، افزود: اجرای این پروژهها به کیفیت زندگی مردم کمک خواهد کرد و باعث آسایش و آرامش بیشتر آنها خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ارگانهای دولتی در بخش عوارض کمتر همکاری میکنند، گفت: مردم در این خصوص همکاری بهتر و بیشتری دارند و امیدواریم که ارگانهای دولتی و نهادها و افراد حقوقی هم کمک کنند تا از این عوارض در توسعه زیر ساختهای شهر تهران و عمران و آبادانی استفاده شود.