عملیات حفاری مرحله دوم خط 3 قطار شهری مشهد امروز در مراسمی در مشهد آغاز شد.
به گزارش خبر نگار خراسان رضوی،خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل
شرکت قطارشهری مشهد در این مراسم گفت:دراین عملیات یک
کیانوش کیامرز افزود: یک دستگاه تی. بی. ام نیز از اول امسال حفاری از مسیر میدان فردوسی به سوی میدان شهدا و حرم مطهر رضوی را آغاز کرده است که تاکنون حفاری یک کیلومتر از این خط به پایان رسیده است.
او گفت: عملیات حفاری تونل خط سوم حدود سه سال طول میکشد.
کیامرز گفت: همچنین عملیات اجرایی اولین ایستگاه خط سوم به روش زیرزمینی در میدان شهدا آغاز شد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: با همدلی بین مدیریت اجرایی کشور و کلانشهر مشهد طرحهای قطارشهری پیشرفت خوبی دارد.
محمد کمال سرویها افزود : دولت و استانداری با موافقت و همکاری در تغییر مبانی خط دوم ، موافقت با ترک تشریفات خط سوم، آغاز عملیات اجرایی این خط و عرضه اوراق مشارکت برای خطوط قطار شهری سهم بسزایی در پیشبرد این طرح ایفا کردند.
او گفت: قطار شهری نقش مهمی در جابجایی و حمل و نقل عمومی دارد و با بهره برداری از خط سوم بیش از 75 درصد از جمعیت شهر از طریق قطار شهری جابجا می شوند.
در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط یکم آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد، اسفند ماه سال 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین 120 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.
مسیر توسعه 4 و نیم کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر پارسال به بهره برداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد.
عملیات حفاری14 و نیم کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ماه پارسال به پایان رسید.
عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول28 و نیم کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین امسال آغاز شده است.
مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد هم که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی حرم عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، مرحله پایانی خود را طی می کند.