عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : کالاهای ایرانی برای ماندگاری در بازارهای جهانی باید از مزیت رقابتی برخوردار باشد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، حمید رضا فولادگر در مصاحبه با رادیو اقتصاد دستیابی به مزیت رقابتی را لازمه توسعه صادرات انواع کالا دانست و افزود : مزیتهای رقابتی میتوانند در حوزههای مختلفی مانند مدیریت، فناوری، بازاریابی و قیمتگذاری و. . . نمود پیدا کنند و مورد ارزیابی قرار گیرند.
وی اظهار داشت: مزیت رقابتی لازمه فعالیت های واحدهای تولیدی و بنگاههای اقتصادی است از این رو می طلبد تولیدکنندگان به این مهم همواره توجه جدی داشته باشند.
نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه کارآفرینی در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار امروزه دارای نقش کلیدی است ، گفت : در یک اقتصاد پویا ، ایده ها، محصولات و خدمات همواره در حال تغییر هستند و در این میان کارآفرین است که الگویی برای مقابله و سازگاری با شرایط جدید را به ارمغان می آورد.
وی افزود : آموزش مهم ترین و کلیدی ترین نقش در توسعه کارآفرینی دارد بنابر این موسسات آموزشی، دانشگاهی و مهارتی باید همواره توسعه کارآفرینی و فرهنگ سازی را در دستور کار خود قرار دهند.
فولادگر گفت : نقش کارآفرین در توسعه صنعتی، اقتصادی و ایجاد اشتغال در جامعه باید به صورت یک باور همگانی درآید چرا که در دنیای امروز و در اقتصاد دانش محور رشد و توسعه از طریق نوآوری و خلاقیت امکان پذیر است.
وی اظهار داشت : امروز یکی از دغدغه های اساسی در کشور ایجاد کار و اشتغال مولد برای جوانان است و راه گریز از بحران بیکاری و راه توسعه اقتصادی و صنعتی جزء از راه توسعه کارآفرینی میسر نخواهد بود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به بحث ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی در کشور تاکید کرد و گفت : افزایش کیفیت کالاها و محصولات داخلی همواره یک اصل مهم است.
وی افزود : تولید کالاهای ایرانی باید به گونه ای باشد که در داخل و خارج بتواند با تولیدات محصولات خارجی مقابله و رقابت کند البته این ظرفیت و استعداد در کشور وجود دارد.
فولادگر تبلیغ مصرف کالای ایرانی را کاملا عقلایی دانست و اظهارداشت : این حرکت عقلایی عزت و اقتدار مردم و ایران اسلامی را به همراه دارد.
وی تاکید کرد : مصرف کالاهای داخلی از سوی مردم به عنوان یک فرهنگ و ارزش می تواند توسعه اقتصادی را در جامعه به دنبال داشته باشد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم با بیان اینکه با برنامه ریزی دقیق و حمایت دولت از تولید کنندگان داخلی می توان خرید محصولات داخلی را به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه کرد ، افزود : مسئولان باید برای ترویج فرهنگ استفاده از تولید ملی، برنامه ریزی های موثری انجام دهند چرا که بدون توجه به فرهنگ سازی همه هزینهها به هدر خواهد رفت.
وی گفت : تولید کنندگان داخلی با هدف اعتماد افزایی و جلب رضایت مشتریان باید کالاهای تولیدی را با کیفیت مناسب و قیمت ارزان تر عرضه کنند.
فولادگر با اعلام اینکه رعایت استانداردها در افزایش اعتماد مردم نسبت به تولیدات داخلی موثر است، گفت: ارائه کالاهای با کیفیت، نرخ مناسب و کارایی مطلوب از سوی صاحبان صنایع کشور سبب می شود تا مردم به جای استفاده از اقلام خارجی نمونههای داخلی را تهیه کنند.
وی افزود : حمایت قانونی از تولیدات داخلی زمینه تولید کالای با کیفیت و نرخ ارزانتر را در جامعه بیش از پیش فراهم می کند.
نماینده مجلس دهم بیان داشت : بدون تردید روی آوردن به تولیدات داخلی برای تقویت اقتصاد کشور و رسیدن به خوداتکایی بیش از همه نیازمند باور پذیری و جلب اعتماد مردم به این تولیدات است.
وی ادامه داد : مصرف کالای ایرانی به معنی ایجاد شغل بیشتر و ارتقای امنیت شغلی در جامعه است.